top of page

רגע לפני שאתם רצים "לעשות שיווק"

"שיווק בתחום שלי לא עובד".

"אני הולך להשקיע המון כסף על שיווק ממומן".

"אני משווק בצורה מצויינת.... 2 פוסטים בשבוע".

"אם אני אעלה פוסט כל יום, זה יפריע לאנשים שעוקבים אחריי".


אלו חלק קטן מהמשפטים שאני שומע מידי שבוע ולכן חשוב לי להבהיר את התפיסה שלי בנושא:


1. מטרתו של שיווק זה לחשוף את העסק שלכם לקהל המדויק עבורכם, כזה שאינו מכיר אתכם, או כזה שטרם רכש מכם. שיוור טוב מבוסס על חשיפה, יצירת תחושת חיבה אצל הלקוח הפוטנציאלי ואז יצירת אמון מול הלקוח הפוטנציאלי מה שיוביל לרכישה.


אם אנו מבינים את זה אנו מבינים 2 דברים:

א. שיווק ממומן חייבים לטרגט בצורה מדויקת את הקהל הרלוונטי אליכם בתאם לאזור מגורים, גיל, עיסוק, מצב סוציו אקונומי וכדומה. אני מאמין שעל מנת לעשות שיווק ממומן יש צורך באיש מקצוע - מקצוען (זאת לא טעות, לא כל איש מקצוע הוא מקצוען) שיעסוק בקמפיינים שלכם ברמה היומית.

ב. שיווק אורגני, מכיוון שפונה לקהלים רחבים יותר, חייב לכלול מסרים מדויקים וחזרתיות שיצרו מעורבות ואכפתיות אצל הקהל שאתם רלוונטיים עבורו.


2.אני לא מאמין בשיווק ממומן ללא בסיס יציב של שיווק אורגני. עפ"י תפיסתי שלבי השיווק הם:

  • מתן שירות מעולה

  • שיווק אורגני

  • שיווק ממומן עם סבלנות של 3 חודשים לפחות

  • בחינת נתוני השיווק באופן קבוע

  • שיפור יכולת המכירה שלכם כל הזמן


3.רוב בעלי העסקים עושים שיווק אורגני בסיסי, 2 פוסטים בשבוע. אני מאמין ששיווק אורגני של 2 פוסטים בערוץ שיווקי (למשל פייסבוק ) בשבוע משול לכוסות רוח למת. למה אני מתכוון? אני מאמין שיש לפעול בצורה אובססיבית ואינטנסיבית בנושא השיווקי. המשמעות בעיניי היא שלכל בעל עסק יהיו לפחות 4 ערוצי שיווק, בהם הוא יפרסם לפחות פוסט או סרטון אחד כל יום. בערוצים ספציפיים כמו סטורי באינסטגרם מחייבים לפחות 8 סטורי ביום. אחדד את הנקודה הזאת. בעיניי פרסום איכותי באינסטגרם כולל סטורי ופוסט ורילס מידי יום.


4.ערוצי שיווק שלדעתי כמעט כל עסק חייב שיהיו לו:

  • אתר

  • פייסבוק

  • אינסטגרם

  • טיק טוק

  • חברות טכנולוגיות – חייבות לפרסם לינקדין


5.על מנת להיות רלוונטיים ולפרסם בצורה משמעותית יש צורך:

א. להתעלם ממה שאומרים לכם / עליכם.

ב. לצלם, לכתוב, להשתמש, בחומר רב ככל האפשר כל הזמן.

ג. לשאול מידי יום: אלו שאלות מעניינות את הלקוחות שלי ואז לענות עליהם.


6.הפוסטים צריכים לעורר רגש (גם כעס או שנאה הם רגשות), עוצמה (זה המקום לעוף על עצמכם ולהראות את הקהלים שלכם), או אוטוריטה (כאן תנו ערך רב).


7.דוגמא לרעיונות לסטורי –

א. מה אני עושה כשאני קם בבוקר

ב. הגעתי לעבודה – מה עכשיו

ג. מפגש עם לקוח

ד. תובנות ממפגש עם לקוח

ה. סיפורים מהקליניקה

ו. פעילות / תחביב שלי

ז. עבודות שעשיתי

ח. מפגש חברתי / משפחתי


לסיכום:

אל תפחדו לשווק, אל תפחדו למכור. אם אתם מאמינים שאתם עושים טוב עבור הלקוחות שלכם, אין לכם מה לפחד ממכירה ושיווק. אם אתם חושבים שאתם לא עושים טוב בעולם, לכו להיות שכירים.


איך לעשות שיווק


bottom of page