top of page

למה עסק צריך יועץ עסקי?

אם תשאלו כל בעל עסק 'וותיק'- נאמר, כזה שהעסק שלו קיים למעלה מ 5 שנים את השאלה הבאה-


"נאמר שהיית פוגש היום את עצמך לפני 5 שנים, והיית יכול להעניק ל"אני" שלך מלפני 5 שנים גלולה עם כל הידע שצברת בשנים הללו- כמה כסף היית מוכן לשלם עבור הגלולה הזאת?"


אתם אולי תדהמו, אבל אני יודע שרוב התשובות שתקבלו יהיו של סכומים כמו – 200,000 ש"ח, 1,000,000 ש"ח ואפילו יותר.

ולמה?


כי כל בעל עסק 'ותיק' ומנוסה מבין בפרספקטיבה של שנים לאחור כמה הוא לא הבין בתחילת הדרך.


האמת? לא צריך להיות בעל עסק כדי להבין את הדבר.


כל הורה מבין, כעבור 5-10 שנים, כמה דברים חדשים הוא למד "דרך הרגליים" על הורות.

כנ"ל בזוגיות, כנ"ל בכל תחביב, עיסוק וכד'.

ניסיון והתמדה ולמידה מטעיויות - שווים המון כסף.


תפקידו של יועץ עסקי.


אני נשאל רבות את השאלה הזאת. תשובתי היא קבועה-


תפקידו של יועץ עסקי הוא קודם כל לחסוך לבעלי העסק, למנהל הארגון- כסף, זמן ודמעות.

אח"כ לקצר לו תהליכים להצלחת העסק

ולבסוף לסייע לו לקבל החלטות שיעזרו לו להצליח בגדול.


לחסוך לבעלי העסק, למנהל הארגון- כסף, זמן ודמעות


הקמת עסק כרוכה באתגרים רבים:


קודם כל בהבנה מעולה במקצוע אותו בחרת-

בין אם את.ה עוסק.ת בראיית חשבון, עריכת דין, מכירות, קוסמטיקה, או בייעוץ משכנאות. לפני הכל – בעל העסק חייב להיות מעולה במקצוע שלו. אבל לא די בכך.


בנוסף למקצועיות שלו, בעל העסק צריך להתמודד עם אתגרים נוספים שיש לכל בעל עסק ללא קשר לתחום בו בחר. למשל:

השקעה כספית גדולה, גיוס לקוחות חדשים, גיוס עובדים, שיווק וזיהוי הלקוח המדויק, ניהול פיננסי נכון, כתיבת תוכנית עסקית ואסטרטגית, הבנת בנושאים משפטים הקשורים בתחום העסק, ניהול זמן אפקטיבי, הבנה במכירות, בניית צוות, יצירת חזון וערכים לארגון ועוד.


על מנת שעסק יצליח יש צורך להתמקצע בכל הנושאים הללו, לבעל העסק יש 2 אפשרויות-


האחת – ללמוד באופן עצמאי נושא אחר נושא עד שישלוט בכולם.

לחילופין לשכור עובדים, או יועץ עסקי שיסייע לו "לצמצם" פערי ידע.


יועץ, מאמן עסקי, באמצעות ידע שצברו בתחומים אותם ציינתי קודם, יחסכו לכם המון כסף, המון זיעה מיותרת על עבודה קשה ולא אפקטיבית והרבה דמעות בשל כשלונות שאתם עלולים להכשל.


נהנ מספר דוגמאות לטעויות של בעלי עסקים ללא יועץ:

  • הקמת עסק בלי כתיבת תוכנית עבודה מסודרת וללא הבנה מי המתחרים שלך בתחום.

  • אי יצירת תזרים מסודר לעסק ואי שליטה במספרים של העסק.

  • חוסר ידע בניהול זמן יעיל בתוך מגוון המשימות המרובות שיש לבעל העסק.

  • חוסר ידע במכירות – למשל - איך להתמודד עם התנגדויות?

  • חוסר ידע בשיווק- למשל – איך לדעת האם קמפיין שביצענו הוא מוצלח או לא?

  • חוסר ידע בניהול עובדים- איך לדעת מתי ואיך לגייס עובדים לעסק.

אלו כמה דוגמאות קטנטנות מתוך המון אתגרים שיש לבעל העסק שכל טעות בהן עלולה להסב לו נזק רב.



לקצר לבעל העסק תהליכים ליצירת עסק מצליח.


נגעתי בכל הנושאים הרבים שעל בעל העסק לדעת ועל הנזק שעלול להגרם לעסק בשל אי הידיעה.

בנוסף לכל אלו, ליועץ יש המון טפסים, קשרים, ניסיון מוקדם.

כל אלה יעזרו לבעל העסק לקצר תהליכים בדרך ליצירת עסק מצליח.


טפסים:

  • טפסים הקשורים לכתיבת תוכנית עבודה

  • טפסים הקשורים בניהול פיננסי של העסק כגון: קובץ תזרים מוכן

  • שאלונים לגיוס עובדים

  • תסריטי שיחה במכירות

  • תסריטים לניהול ישיבות צוות, שיחות חתך, שיחות שימוע ועוד.


קשרים:

  • יועץ יכול לקשר אותך לבעלי מקצוע, או לקוחות פוטנציאליים, או לקשרים בתחומים משלימים. בעקבות הקשרים שלו, תוכלו לקבל סיוע רב יותר ונדיב יותר מאחרים. למשל בתחומים של:

  • מעצב אתרים

  • מנהל מדיה

  • כותב תוכן

  • חברת השמה

  • רואה חשבון

  • עורך דין


ניסיון מוקדם:

  • פעמים רבות ניסיון מוקדם של יועץ יעניק לך בטחון לבחור בדרך פעולה מסויימת, או להמנע מדרך מסויימת בה, מנסיונו אתה תכשל. למשל:

  • בחירת אפיק שיווקי מוטעה

  • השקעה כספית מיותרת

  • בחירת מיקום הסטודיו/ חנות/ משרד.


לסייע לבעל העסק לקבל החלטות שיעזרו לו להצליח בגדול


לעיתים עצה אחת של יועץ עשויה לייצר תפנית שתביא לבעל העסק רווחה כלכלית והצלחה משמעותיים.

להלן כמה דוגמאות:

  • שני שותפים שהקימו עסק ללא הסכם מסודר. עצה שלי כיועץ מנעה מאחד מהם לאבד את העסק לשותף שהכין את הקרקע למהלך שכזה.

  • גיוס של עובדת מטה שאיפשר לבעלת העסק לצאת החוצה לעסוק בדבר בו היא חזקה באמת – שיווק. הצעד הזה יצר הכנסות משמעותיות וחדשות לעסק.

  • מו"מ על סכום של מאות אלפי שקלים עבר לפסים של התנצחות במיילים. המלצה ללקוח להרים טלפון ולפתור את כל הסוגיות ברוגע ובסבלנות בשיחה טלפונית, גרמה למו"מ להבשיל ולבעל העסק להרוויח חוזה גדול מאד.

  • עצה להתמקד בנישה מאד מסויימת בפלח שוק כלשהו גרמה לבעלי עסק להיות פורצי דרך בתחום בו עסקו שנים רבות ולהכפיל את ההכנסות שלהם בתוך שלושה חודשים.

  • לקוחה שכמעט וסגרה סטודיו לפעילות שלה, לא לקחה בחשבון פרמטרים מאד חשובים כמו- אזור המתנה ללקוחות שמגיעים לאימונים הבאים. עצה קטנה למצוא מיקום מתאים אחר, חסכה ללקוחה אובדן כספים של עשרות אלפי שקלים ועוגמת נפש.


כל אדם צריך מספר אנשים שילוו אותו ויסייעו לו בדרך בה הוא הולך במספר רב של תחומים, וודאי בעת הקמת וניהול עסק.


בחירת יועץ עסקי נכון- הינה צעד הכרחי לכל בעל עסק.


הכותב הינו יועץ עסקי ערן שומרון אשר פיתח שיטה להצלחה עסקית המשלבת הצלחה עסקית וספרוט.





bottom of page