top of page

כיצד להשתמש בגאנט שיווקי



השיווק של היום הוא פשוט מתמיד, אך הרבה פחות קל.


בעבר היה ערוץ טלוויזיה אחד עם שני עיתונים בלבד. כל מודעה שהתפרסמה עלתה הון תועפות, אבל השיגה חשיפה מטורפת שיצרה מצב שהמותג שפורסם הפך למפורסם כמעט בין לילה.


כיום השיווק הרבה יותר זול ופשוט. מאות ערוצי טלוויזיה, אינספור עיתונים ואתרי חדשות. מדיה חברתית, החל מפייסבוק, דרך אינסטגרם וכלה בטיק טוק שמאפשרות לבעלי עסקים לפרסם ללא עלות כמה שרק ירצו. מצד שני על מנת לייצר חשיפה, על בעל העסק לפרסם בצורה מאסיבית.


עובדה זאת מדגישה עוד יותר, משהו שאני כותב עליו רבות- החשיבות להשקיע 80% מהמיקוד של בעל העסק בשיווק.


על מנת לפעול בצורה מאסיבית, מסודרת ובעיקר מנוהלת, צוותי שיווק צריכים לנהל מסעות פרסום מרובים בו-זמנית על פני מספר ערוצים. בעלי עסקים מנוסים הרוצים לנהל את הפרסום שלהם ולמקסם את היעילות שלהם משתמשים כמעט תמיד בכלי מסוים- תרשים גאנט.


תרשים גאנט מטפל בבעיית חוסר תכנון של תהליכי השיווק של עסקים. הוא מסייע בארגון ובמעקב אחר המשימות הרבות הקשורות זו בזו בתהליכי השיווק של העסק בין אם מדובר בפרוייקט קטן או גדול.


מהו תרשים גאנט?

תרשים גאנט הוא שיטה להצגת המשימות, האירועים, הפוסטים ופעילויות אחרות המרכיבות פרויקט שיווקי גדול יותר. תרשימי גאנט מציגים את הפעילויות הללו יחד עם תאריכי ההתחלה והסיום שלהן, משך הזמן והתלות ההדדית בין המשימות.


איזה מידע נכניס לתרשים הגאנט שלנו?

מתי נפרסם כל פעילות שיווק?

כמה זמן יימשך כל קמפיין שיווקי?



אילו "סיפורים שיווקים" יש במהלך השנה?

כמה זמן צריכה לקחת כל פעילות שיווקית?

בעל העסק יכול להשתמש בתרשימי גאנט כדי להבטיח כי השיווק שלו מתנהל לפי לוח הזמנים - ושלא מתעלמים, או מפספסים את המשימות הדרושות.


הצורות המוקדמות ביותר של תרשים גאנט הופיעו בשנות ה-90 של המאה ה-19. מי שיצר אותם היה מהנדס מכונות ויועץ ניהולי אמריקאי בשם הנרי גאנט. הוא השתמש בתרשימים הללו על מנת לתכנן פעולות צבאיות במהלך מלחמת העולם הראשונה ופרויקטים של תשתית בקנה מידה


גדול כמו בניית סכר הובר.


כיום, באמצעים טכנולוגיים יש אפשרות ליצור תרשימי גאנט מתוחכמים שיכולים להתמודד עם אינספור משימות ותת משימות, תוך הצגת מידע בפורמט תמציתי שכל אחד יכול להבין במהירות.


מה צריך לכלול תרשים גאנט?

אחד היתרונות העיקריים של תרשים גאנט הוא האופן שבו הוא מציג באופן ויזואלי מידע על פעילויות מתוזמנות:

בגאנט תוכלו לתכנן -

מתי תתחיל פעילות שיווקית מסוימת?

כמה זמן היא תמשך?

מה יהיה סדר הפעילות של כל משימה ומשימה?



ניתן להוסיף לתרשים גאנט פיסות מידע נוספות כגון:

המועדים בפועל לכל משימה

שמות האנשים המובילים כל משימה

העדיפות היחסית של המשימה

רשימה של המשאבים הדרושים להשלמת משימה ועוד.


בעבר, תרשימי הגאנט הורכבו עם עיפרון ונייר. כיום, ניתן ליצור תרשימי גאנט במגוון רחב של פלטפורמות ויישומי תוכנה, ותמיד ניתן להתאים אותם כדי לענות על הצרכים הייחודיים של כל פרוייקט בפני עצמו.


איך עושים תרשים גאנט?



החלק המורכב ביותר ביצירת תרשים גאנט הוא להחליט כיצד לפרק את הפרויקט למשימות נפרדות המייצגות במדויק את העבודה הנדרשת כדי לספק את התוצאות הרצויות. המטרה שלנו צריכה להיות שתרשים הגאנט יתפוס 100% מהיקף הפרויקט.


תהליך זה בן שבעה שלבים ומספק מסגרת מסודרת להסבר כיצד לייצר תרשים גאנט שיווקי מלא ומדויק:


1. סקור את ערוצי השיווק שלך

תרשימי גאנט בנויים סביב פרויקטים, או ערוצי שיווק ספציפיים. כל פעולה שיווקית, כל פוסט בתרשים, צריך להתייחס ישירות לערוץ השיווק הרלוונטי. לדוגמא: פוסטים מסוימים יופצו באמצעות פייסבוק ואילו אחרים לחלוטין באמצעות קבוצת וואצאפ או וובינר.


במקרה בו אנו מחליטים להעלות קמפיין ממומן, מומלץ להתייחס לנושא כאל פרויקט, כאשר בגאנט נציין את כלל המשימות מלכתחילה- יצירת אסטרטגיה, הקמת דף נחיתה, יצירת קופי למודעות העלאת הקמפיין, בחינת נתוני חשיפה עלויות הקמפיין ועוד.


2. הגדר את הפעילויות שלך

תרשים גאנט צריך לכלול את כל הפעילויות הכלולות בפרויקט השיווק בכל ערוץ וערוץ. ישנם ערוצים כמו אינסטגרם בהם יש מספר פלטפורמות לפרסום, למשל- פוסט בפיד, סטורי, רילס, לייב ועוד. זה יהיה נכון להכניס את כל הפעילות המתוכננות לגאנט ולפרט מהן המשימות הנלוות להן.


3. סדר את הפעילויות שלך

לאחר שיצרת רשימה מקיפה של פעילויות הפרסום, חשוב לסדר אותן ברצף הגיוני.


4. הקצה משאבים ומובילי משימות

פרט את המשאבים הנדרשים להשלמת כל משימה והחלט אילו חברי צוות יהיו אחראים על אילו משימות.

למשל חלק מפעולות השיווק יבוצעו ע"י נותני שירות חיצוניים, חלק מפעילות השיווק תהיה ממומנת, חלק מפעילויות הפרסום יעשו ע"י בעלי העסק וכד'.

על מנת לייצר פעילויות אחרות של שיווק ייתכן ויש צורך בימי צילום, אירועי הפקה, כתיבת מאמרים ועוד.


5. הגדר משך זמן

הערך את הזמן שייקח להשלמת כל משימה שיווקית, יחד עם כל האילוצים או האירועים שאינם בשליטתך שעלולים לקרות.


6. צור את לוח הזמנים שלך

ברגע שאתה יודע אילו משימות יש לך, יש לבצע מעקב אחר הביצוע בפועל של גאנט השיווק. ניתן ליצור את לוח הזמנים של הפרויקטים השונים בתוך הגאנט.

חשוב לציין שניתן למצוא תוכנות לניהול פרויקטים שיכולות ליצור עבורכם תרשימי גאנט, בכדי להקל עליך עוד יותר יצרנו עבורך תבנית חינמית של תרשים גאנט שנתי וחודשי >>>




7. כיצד להשתמש בתבנית

פתח את התבנית ב-Excel או וצור תוכנית שנתית כללית. ציין בתוכנית מהם ערוצי השיווק בהם הנך מתכוון להשתמש.

הזן את נתוני כמות הפוסטים, את מודעות הפרסום וכד' עפ"י ערוץ השיווק הרלוונטי. שים לב , יש באפשרותך להוסיף ערוצי שיווק שאינם מופיעים בגאנט כגון: יח"צ, לוחות פרסום, מודעות בעיתונים, כנסים ועוד.



הגדר ימים משמעותיים לציון ו/ או הגדר לוחות זמנים לפרויקטים הנמשכים מספר ימים ו/ או שבועות.



כעת הכנס פירוט בגיליון הגאנט החודשי:


מדוע אתה וצוות השיווק שלך צריכים להשתמש בתרשים גאנט

כל קמפיין שיווקי, כל ערוץ שיווקי מאופיין באירועים משתנים. ככל שהקמפיינים גדלים בהיקפים שלהם, תרשימי גאנט יכולים להיות חשובים לאיתור בעיות בזרימת העבודה השוטפת ולטובת הקפדה כי אנו עומדים בלוחות הזמנים.


צוות השיווק ואתה יכולים להתייחס לתרשים הגאנט כדי לראות כיצד כל משימה מתקדמת ואילו משימות מעמידות משימות אחרות בסכנה. הדבר מאפשר לתקשר בצורה יעילה יותר, לתזמן בצורה יעילה יותר ולעסוק בתכנון חכם יותר.


תרשים גאנט יכול להקל עליך לראות ולהבין כיצד כל הפעילויות השיווקיות קשורות אלו באלו.



שיהיה בהצלחה !



bottom of page