top of page

טעויות שכיחות של בעלי עסקים בגיוס עובדים

כבעלי עסקים, אנו מבינים כי העסקת העובדים הנכונים היא חיונית לצמיחה והצלחת העסק שלנו. עם זאת, אין זה נדיר שאנו עושים טעויות בתהליך הגיוס שעלולות להוביל לאכזבה ולדינמיקה לא יעילה של הצוות. בתהליכי הייעוץ שלנו אנו נתקלים בכמה תקלות שעושים בעלי עסקים שוב ושוב.


ברצוני להציג חלק מהם ולהציע פתרונות ליישום


מתרשמים מהר מדי ומתאכזבים:

זה טבעי להתלהב כשאנחנו נתקלים במועמד שנראה מתאים כמו "כפפה ליד", אבל חשוב לזכור שרשמים ראשוניים יכולים להטעות. במקום למהר לשפוט, קחו את הזמן כדי להעריך ביסודיות את כישוריו, הניסיון וההתאמה התרבותית של המועמד. ערכו מספר ראיונות, בקשו המלצות ושקלו לשלוח את המועמד למרכז הערכה כדי לקבל הבנה מקיפה של היכולות שלו.


אי תיאום ציפיות:

תקשורת ברורה היא המפתח לשילוב עובדים מוצלח. בעת גיוס עובדים, הקדישו את הזמן כדי להעביר במפורש את ערכי הארגון, התרבות והציפיות למועמדים פוטנציאליים. תארו באופן ברור את אחריות העבודה, מה אתם דורשים ומה אתם מצפים, מדדי ביצועים והזדמנויות להתפתחות וצמיחה עבור המועמד. כך תוכלו להתאים את הציפיות של העובדים למציאות התפקיד ולהבטיח כניסה חלקה יותר לתוך החברה.


הגדרת "תקופת הניסיון":

איני מתחבר למושג "תקופת ניסיון". תהליך הקליטה חייב להיות כזה שהוא יבנה בכם מספיק אמון במועמד כך שלא ירגיש שהוא בתקופת מבחן. כן חשוב להגדיר את תקופת החפיפה ובה לספק משוב קבוע לעובד. יצירת סביבה של תמיכה ואמון בתקופה זו תטפח אמון בעובד ותאפשר לו להציג את כישוריו ללא לחץ מיותר.


היעדר תהליך חפיפה מסודר:

כניסה לתפקיד חדש הינה דבר מורכב עבור כל עובד. כדי להקל על המעבר הזה, קבעו תהליך חפיפה מובנה, כתוב ומנוהל שבו העובד החדש יודע מה התכנים שיועברו לו בתהליך ומי האנשים מהם ילמד. תהליך שכזה מבטיח שהעברת הידע תהיה חלקה, תמזער את כמות הטעויות ותאפשר לעובד החדש לחוש בטחון בכניסה לתפקיד.


קליטת עובדים מהירה מדי:

גיוס עובדים בחיפזון עלול להוביל לחרטה. חיוני לאזן בין הצורך המענה (לא פעם) מיידי בעסק ובין המטרה לגייס עובד לטווח ארוך. השקיעו זמן בתהליך גיוס יסודי, כולל מיון, ראיונות ובדיקות התייחסות, כדי להבטיח שתמצאו את ההתאמה הטובה ביותר לצוות שלכם. זירוז תהליך זה עשויה לגרום להחלטות גיוס גרועות, לפיטורים מהירים ובזבוז משאבי אנרגיה על גיוס חוזר שוב ושוב.


מודעות לטעויות הנפוצות הללו ונקיטת אמצעים יזומים כדי לטפל בהן, תסייע לנו לבנות צוותים חזקים יותר ולהצעיד את העסק שלנו להצלחה. גיוס עובדים הוא השקעה בעתיד החברה שלנו, ובחינה מדוקדקת במהלך התהליך יכולה להניב פירות משמעותיים להמשך הדרך.



טעויות שכיחות של בעלי עסקים בגיוס עובדים


bottom of page