top of page

איך מגייסים עובדים?

כבעלי עסק או מנהלים אנחנו רוצים מאחורינו צוות של לוחמים, שילכו אתנו למלחמה כדי לנצח את כל המתחרים שלנו בשוק. כדי שיהיה לנו צוות כזה, חשוב שתהיה לנו השפעה על העובדים ושיהיה להם אמון בנו.

הצעד הראשון בדרך למטרה הזו הוא לגייס את העובדים הנכונים. אם תבחרו באנשים ממורמרים, באנשים שלא אכפת להם, האנשים שלא רוצים באמת להיות חלק ממשהו גדול יותר- זה פשוט לא יעבוד.


אז איך מגייסים עובדים?

הפורמט שלי לגיוס עובדים כולל כמה שלבים. מדובר בפורמט שנראה מייגע, אבל אם תבצעו נכון את השלבים תלמדו לבחור עובדים שתהיה לכם כימיה איתם, תגדילו משמעותית את הסיכוי שלכם להצליח ותיצרו בסיס של צוות מעולה.

ראשית, כתבו לעצמכם הגדרת תפקיד מדויקת ומהם הציפיות שלכם מבעל/ת התפקיד. אל תתפשרו. אל תעשו הנחות, אל תחסכו כלום. תכתבו הכול.

שנית, עברו על קורות החיים שקיבלתם ובדקו מי עונה על הציפיות, לא רק מבחינת הקריטריונים שהגדרתם לעצמכם. אני ממליץ בחום לבדוק את הפרופיל בפייסבוק ובאינסטגרם לפני שמדברים עם המועמד/ת. כך תוכלו ללמוד מיהו, מהם הערכים שלו, אם יש לכם מכרים משותפים וכו'. את המועמדים שמתאימים תזמו לראיון עבודה.


מה שואלים בראיון עבודה?

1.מה את/ה יודע/ת על העסק?

זו השאלה הראשונה, כי היא מראה לנו עד כמה האדם שנמצא לפנינו רציני. עובד שאומר " לא יודע, אין לי מושג", כנראה שלא ממש משנה לו מקום העבודה שלו. אני באופן אישי לא רוצה כזה עובד. אני מחפש עובד שכמו שאני בוחר אותו, הוא בוחר גם אותי. חשוב לי לראות אם הוא התעניין בעסק בכלל, האם נכנס לאתר, האם יש לו מושג מה אנו עושים.

2. מה הבידול שלך?

מה מייחד אותך, מה מאפיין רק אותך? מי שאומר/ת לי: "כלום", לא מתאים/ה לעבוד אצלי, למה? כי אני זקוק לעובדים שייצרו לי ערך נוסף, שאדע שאיתם אני יכול לצאת למלחמה, ולא לעובדים פסיביים.

3.שאלות היכרות: מה התחביבים שלך? מהן התשוקות שלך?

אני רוצה להכיר את המועמד/ת, להבין אותם. בשלב הזה אני שואל גם שאלות ידע כללי פשוטות, לא ברמה של פסיכומטרי, רק כדי לראות שלמי שעומד/ת מולי יש אינטליגנציה בסיסית.

4. מהם הערכים הבולטים שלך?

אני אעדיף מועמד/ת שיגידו לי דברים כמו: אמינות, מצוינות ושקט נפשי. "איתי אתה יכול להיות שקט. כשאתה נותן לי משימה זה שגר ושכח" - תשובה כזו מייצרת אצלי הרבה יותר ביטחון.

5.מה החברה תרוויח מהגיוס שלך?

פה אני מנסה להבין מהמועמד/ת מה הערך המוסף שהם מביאים לעסק שלי.

6. מה הניסיון הרלוונטי שלך?

איך תפקדת במקומות אחרים? ושאלה טריקית: מה יאמרו עליך המנהלים שלך בעבר? אם מישהו יענה לי: "ההוא לא אהב אותי, וההוא לא סבל אותי, וההוא יגיד שאני עצלן למרות שאני ממש חרוץ", זה אומר שיש לו בעיה.

7. תן/י לי לפחות שלושה שמות של ממליצים.

אחרי הריאיון, חשוב לדבר עם שלושתם. גם אם אחד מהם אמר לך שהמועמד מדהים, אל תסתפקו בפחות משלושה.

8. נכנסת לתפקיד, מה שלוש הפעולות הראשונות שתעשה/תעשי?

אני רוצה לראות מה הגישה של המועמד/ת: האם מדובר במי שנע קדימה בחשיבה עצמאית בכוחות עצמו, או בעובד/ת שצריך להפעיל בכל משימה. האם הוא פרואקטיבי או ריאקטיבי.


תהליך זה, הוא תהליך ארוך ולעיתים מייגע. ברור שיחס הקליטה – מועמדים מול עובדים שתבחרו יהיה נמוך מהרגיל, אבל סיכויי הצלחת הגיוס שלכם יהיו משמעותית טובים יותר.


כעת נותר לבצע תהליך של חפיפה ובקרה מנוהלים, בסיומם תקבלו עובדים טובים, מסורים ולויאליים הרבה יותר.

על כך, במאמר הבא.


bottom of page