top of page

אתם חייבים או צריכים להצליח.

:

אני מלמד שעל מנת להקים עסק מצליח צריך לדעת:

1. מה אני רוצה בדיוק

2. להסכים לשלם מחירים

3. לשלם את המחירים.


כאשר מגיעים אלינו לקוחות לייעוץ עסקי ושואלים מה הסיכוי שיצליחו אני בדרך כלל משיב שזה תלוי רק בשני גורמים-

1. האם בעל העסק הוא מקצוען / מקצועי במלאכתו. האם הלקוחות שלו יקבלו שירות / מוצר מעולה.

אם לא – גם אלוהים לא יעזור.

2. האם הוא מחויב להצליח. חלק לא מבוטל מבעלי העסקים רוצים להצליח, אבל לא מחויבים. הדרך להקמת עסק מצליח רצופה במחירים לא פשוטים ודורשים מחירים כבדים של זמן, כסף וויתור על אזור הנוחות.


אנשים בדרך כלל מרגישים שהם צריכים ללכת לעבודה, לשחק עם הילדים או לנהל שיחה עם בן או בת הזוג. אנשים שמרגישים שהם צריכים לעשות דברים, יעשו את פעולותיהם בדרך כלל בחוסר חשק ובחוסר מחויבות.


רוב האנשים גם מרגישים שהם רוצים כל מיני דברים: רוצים ללמוד, לקרוא ספר בכל חודש, לרזות, להפסיק לעשן, לפתוח עסק, לחסוך כסף. רוצים – אבל לא עושים שום פעולה בנדון. למה? כי הם לא חייבים.


בכל הרצאה שאני מעביר אני מחפש אדם שנראה כמו מישהו שלא עושה פעילות גופנית ושואל אותו: "אם אבקש ממך לקום עכשיו, לצאת מפה ולרוץ ריצת מרתון של 42 קילומטר, תהיה מסוגל לעשות את זה?"

התשובה הקבועה היא: "לא. השתגעת?"

מיד אחר כך אני שואל את אותו אדם אם יש לו ילדים, משפחה או אדם אהוב.

כשהוא משיב לי שכן, אני שואל אותו: "אם חס וחלילה אותו אדם אהוב יימצא בסכנת חיים במרחק 42 קילומטר מכאן, ולא תהיה שום תחבורה להגיע לשם – האם תהיה מסוגל לרוץ?"

התשובה היא תמיד אותה תשובה: "כן, בטח!"


ממה נובע השוני בתשובה?

השוני נובע מכך שאנשים אומנם רוצים להשיג הרבה דברים, אבל לרוב אין להם תחושת מחויבות והם לא מוכנים לשלם את המחיר הדרוש.

כשמדובר בדברים מהותיים בתחומים שהכי חשובים להם, למשל כשהם עומדים לאבד משהו או מישהו שחשוב להם מאוד או לחלופין כשיש להם תשוקה אדירה למשהו, הם מגלים בעצמם כוחות שלא ידעו שיש בהם, ואז הם לפתע חייבים להצליח:

להרוויח סכום משמעותי, להציל את העסק, להציל נישואיהם וכן הלאה.


לפני אחת ההרצאות הראשונות שלי, היה נדמה לי שלא יגיע אף אחד. המארגנת שאלה אותי מה אעשה אם יבוא רק אדם אחד. עניתי לה שזה לא מעניין אותי. יהיה אחד, יהיו מאה, יהיו אלף – אני אתן את ההרצאה הכי טובה שאני יכול.

כדי להצליח, צריך לעבור דרך ארוכה. למשל, להרצות בשלב הראשון בפני אדם אחד או קומץ אנשים, אחר כך לעבור להרצות בפני ילדים ורק אז להגיע להרצות בפני מבוגרים. ככה זה עובד בעסקים וככה זה עובד בחיים.


כדי להצליח, אדם צריך להחליט שהוא חייב להצליח. הדרך להצלחה עוברת באזורים לא פשוטים. רק הצבת סטנדרטים גבוהים של משמעת, אחריות והתמדה תביא להצלחה. בהכרח.

רוב האנשים רוצים להיות הורים טובים וגם מרגישים שהם צריכים להיות הורים טובים, אבל כשהילד שלהם רוצה לדבר איתם, אין להם זמן, כי הם עסוקים בטלפון שלהם.

אנשים רבים גם רוצים להצליח בעסק שלהם, אבל בשעה שמונה בערב הם יושבים מול הטלוויזיה וצופים בחדשות ואחר כך רואים סדרות עד אמצע הלילה. הם לא עושים שום דבר שיקנה להם יתרון על המתחרים, הם לא יוצאים מגדרם כדי להצליח. הם רוצים להיות הכי טובים במקצוע שלהם, אבל לא משקיעים ולו שקל אחד בהתפתחות האישית שלהם.


שאלו את עצמכם:

אילו סטנדרטים אתם רוצים שיהיו לכם? מה אתם חייבים לעשות ומה המחיר שעליכם לשלם? איזה בני זוג אתם רוצים להיות? איזה הורים? איזה בעלי עסק אתם רוצים להיות? מה המחיר שאתם מוכנים לשלם?

אם תחליטו שאתם לא רק צריכים להצליח, אם תחליטו שאתם לא רק רוצים להצליח, אלא שאתם

חייבים להצליח – תקבלו תוצאות אחרות בחיים.


bottom of page