top of page

תשע עצות איך להקים עסק מצליח?

פעם חשבתי שאף יזם לא מקים עסק עם מחשבה שהוא ייכשל.

נהפוך הוא, הייתי משוכנע שכולם בטוחים שהם יצליחו ובגדול.

בשנים האחרונות בהם אני מלווה בעלי עסקים כיועץ עסקי, אני שומע יותר ויותר סיפורים על יזמים שהקימו עסק בהבנה כי סיכויי ההצלחה שלהם נמוכים, אבל מכיוון שפעלו בצורה נכונה, הצליחו ובגדול.

ונדמה ש"המשוואה" הזאת, "המשוואה ליצירת עסק מצליח", היא משהו שיזמים רבים רודפים אחריו.

אני אנסה במאמר הזה לתת לכם תשע עצות בסיסיות שפעולה על פיהן תגדיל דרמטית את הסיכוי שלכם להקים עסק מצליח.


על מנת להניח את היסודות למאמר אציין קודם את תשע העצות שהן הבסיס להקמת עסק מצליח:


1. תכנן וארגן את העסק מראש

2. נהל רישומים מפורטים של מאגרי הידע הכספים והשיטה בעסק

3. נתח את התחרות שלך

4. הבן את הסיכונים והתגמולים

5. היה יצירתי

6. הישאר ממוקד

7. תתכונן לשלם מחירים

8. תספק שירות מעולה

9. היה עקבי


בשורה התחתונה, כדי להצליח בעסקים היום, אתה צריך להיות גמיש ובעל כישורי תכנון וארגון טובים. אנשים רבים פותחים עסק מתוך מחשבה שהם ידליקו את המחשבים שלהם, או יפתחו את הדלתות ויתחילו להרוויח כסף, רק כדי לגלות שלהרוויח כסף בעסק זה הרבה יותר קשה ממה שהם חשבו.


אתה יכול להימנע מכך במיזם העסקי שלך על ידי הקדשת זמן לתכנון וביצוע כל הצעדים הדרושים לך כדי להשיג הצלחה. לא משנה איזה סוג עסק תרצה לפתוח, שימוש בתשע העצות הבאות יכול לעזור לך להצליח במיזם שלך.



1. תכנן וארגן את העסק מראש

כדי להשיג הצלחה עסקית אתה צריך להיות מאורגן. זה יעזור לך לנהל זמן בצורה יעילה, להשלים את המשימות ולהיות "על" הדברים שיש לעשות. דרך טובה לעבוד בצורה מאורגנת זה ליצור תוכנית עבודה שנתית מפורטת, ממנה לייצר תוכנית חודשית ושבועית ובמהלך היומיום ליצור רשימת מטלות מסודרת ומאורגנת.

כאשר אתה משלים כל יעד או משימה, סמן אותו מהרשימה שלך. זה יבטיח שדברים לא "יפלו בין הכסאות" ותהיה בדרך הנכונה לקידום העסק שלך.



2. נהל רישומים מפורטים של מאגרי הידע, הכספים והשיטה בעסק.

כל העסקים המצליחים מנהלים רישום מדוייק של נתונים. דוחות מסוג תזרים ורווח והפסד, מעקב אחר הוצאות שיווק, מעקב אחר שיחות מכירה ויחסי המרה. מאגר כלל ההסכמים עם הלקוחות ועם העובדים והספקים, באמצעותם תדע היכן העסק עומד מבחינה פיננסית ועם אלו אתגרים פוטנציאליים אתה עלול להתמודד. עצם הכרת הנתונים תעניק לך זמן ויכולת להתגבר על האתגרים שיש בדרך.



3. נתח את התחרות שלך

לפני הכל חשוב לי לציין שלא צריך לפחד מתחרות עסקית. תחרות היא דבר בריא ואף עשויה להוביל לתוצאות טובות יותר. צריך פשוט לדעת להתמודד עם המתחרים העסקיים שלך. בכדי להצליח אתה לא יכול לפחד ללמוד מהמתחרים שלך. יותר מזה, עליך לדעת מי הם הכי טובים בתחום שלך. אחרי הכל, ייתכן שהם עושים משהו נכון שאתה יכול ליישם בעסק שלך ובכך להרוויח יותר כסף.

המסקנה שלי היא שאתה חייב להכיר את הסביבה שעסקית שלך.


4. הבן את הסיכונים והתגמולים

המפתח להצלחה הוא לקיחת סיכונים מחושבים כדי לעזור לעסק שלך לצמוח. שאלה טובה שיש לשאול לפני כל צעד בעסק היא "מה החיסרון?" אם אתה יכול לענות על השאלה הזו, אז אתה יודע מה התרחיש הגרוע ביותר, אתה מבין האם אתה מסוגל לשאת במחירים גם אם תוכניתך תכשל. ידע זה יאפשר לך לקחת את סוגי הסיכונים המחושבים בעסק שיכולים לייצר רווחים אדירים מצד שני.

יזמים אמיתיים מבינים שבעסק יש סיכון גדול וסיכוי גדול.

היכולת שלך להרוויח הרבה מאד כסף ולהיות חופשי כלכלית תהיה בעיקר מהיכולת להיות בעל עסק.


5. היה יצירתי

חפש תמיד דרכים לשפר את העסק שלך ולגרום לו לבלוט מהמתחרים. הכר בכך שאתה לא יודע הכל והיה פתוח לרעיונות חדשים וגישות שונות לעסק שלכם.

יצירתיות תסייע לך לחסוך בעלויות, להקדים את המתחרים שלך ובכך להביא את העסק למקום אליו הנך שואף.


6. הישאר ממוקד

הפתגם הישן "רומא לא נבנתה ביום אחד" בהחלט תקף בניהול עסק. זה שאתה פותח עסק לא אומר שאתה הולך מיד להתחיל להרוויח כסף. לוקח זמן לספר לאנשים מי אתה, מה השירות, או המוצר שלך ולמה כדאי לרכוש אותו דווקא ממך. העובדה הזאת היא הסיבה לכך שאנו מציבים יעדים לטווח קצר כל הזמן. זה מייצר אנרגיה גבוהה, שם אותך בפרספקטיבה נכונה להתקדמות של העסק. מסקנה- הישאר ממוקד בהשגת המטרות לטווח הקצר.


7. תתכונן להקריב קורבנות


איש חכם לימד אותי ש "עצמאי ישן תוך כדי מחשבה". רצה לומר שעצמאי נושם, חושב, עובד 24/7. תהליך ההקמה לפתיחת עסק מצריך עבודה קשה, אך הוא אינו מסתיים שם. בנקודה הזאת, העבודה שלכם רק התחילה. כעצמאי, לעולם, אתה משקיע יותר מאשר אם היית עובד כשכיר.

קח בחשבון שבשנים הראשונות, תעבוד יותר שעות, תבלה פחות עם משפחה וחברים ותשלם מחירים לא פשוטים.

חשוב לי לציין שבעיניי זה בהחלט שווה את המאמץ.


8. תספק שירות מעולה

יש הרבה בעלי עסקים ששוכחים שהדבר הכי חשוב בעסק זה לספק


מעולה. ככל שתספק שירות טוב יותר ללקוחות שלך, כך הם יבואו אליך יותר ויותר במקום ללכת לאחרים. הסוד האמי

תי להצלחה בשירות לקוחות הוא לצאת מגדרך לטובת הלקוחות.


9. היה עקבי

עקביות היא מרכיב מפתח להצלחה וליצירת כסף בעסקים. אתה צריך להמשיך לעשות את המשימות הסיזיפיות פעם אחר פעם בכדי להצליח. בדרך יהיו משברים ונפילות ועליך לדעת להתמודד איתם. יצירת הרגלים חיוביים יעזרו לך להרוויח כסף בטווח הארוך.


בשורה התחתונה

לפי נתוני 2019 של משרד הכלכלה, כ-20% מהעסקים החדשים נכשלים במהלך השנתיים הראשונות לפתיחתם, 45% בחמש השנים הראשונות ו-65% במהלך 10 השנים הראשונות. רק 25% מהעסקים החדשים מגיעים ל-15 שנים או יותר. אם אתה רוצה להיות בין ה-25% האלה, תשומת לב קפדנית לתשע העצות האלה היא הדרך החכמה להגיע לשם.




bottom of page