top of page

איך לנהל טוב יותר את העובדים שלך בתחומי הבנייה והלואו-טק


יש לנו לקוחות רבים מעולמות הבנייה ומעולמות הלאו-טק. אחד "הכאבים" הכי משמעותיים שלהם זה ניהול עובדים. המשפט שאנו שומעים יותר מכל הוא – "אתם לא מבינים כמה קשה למצוא עובדים ועוד יותר כמה קשה לנהל אותם בתחום שלנו".


במאמר הזה אעניק מספר טיפים כיצד לנהל את העובדים שלך טוב יותר בתחום הבנייה.

מנסיון רב שנים, באמצעות סבלנות והתמדה תקבלו תוצאות מצויינות.

הנה כמה הצעות:


1. תקשרו בצורה ברורה

תקשורת טובה היא חיונית בכל מקום עבודה, אך היא חשובה במיוחד בתחום הבנייה שבו הבטיחות נמצאת בראש סדר העדיפויות. ודאו שהעובדים שלכם מבינים מה מצופה מהם, כיצד לבצע את משימותיהם בבטחה וביעילות. השתמשו בשפה ברורה ותמציתית וקחו את הזמן לענות על כל שאלה שיש להם. סבלנות ובהירות הם מפתח להצלחה בנקודה הזאת.


2. ספק הכשרה נאותה

כדי לעזור לעובדים שלכם לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר, ודאו שהם מקבלים הכשרה מתאימה. בשלב הראשון אני ממליץ להשקיע את הזמן בחפיפה והכשרה ארוכה מספיק בת מספיק ימים לפני תחילת העבודה. לאחר מכן אני ממליץ שתהיה הכשרה קבועה ורציפה תוך כדי עבודה ובנוסף מפגשי הדרכה מסודרים מעת לעת על מנת לוודא שהם יודעים להשתמש בכל הציוד שלהם בבטחה ושהם מודעים לכל סכנה באתר העבודה.


3. היו נגישים

כמנהלים, חשוב להיות נגישים כדי שהעובדים שלכם ירגישו בנוח לבוא אליכם עם כל חשש או שאלה שיש להם. הקשיבו באופן פעיל לשאלותיהם, הערותיהם ולחששות שלהם והתייחסו לכל בעיה במהירות ובמקצועיות. היו זמינים עבורם בטלפון והעניקו להם תחושה שזה בסדר להתקשר אתכם ולשאול שאלות.


4. הכירו בעבודה טובה

עובדים שמרגישים מוערכים נוטים יותר להיות בעלי מוטיבציה ופרודוקטיביות. הקדישו את הזמן ככל שצריך להכיר תודה על עבודה טובה, בין אם זו "תודה" פשוטה או מתנה קטנה. יותר מכך, הכירו טובה גם על דברים "מובנים מאליהם" כגון:

הגעה בזמן, הגעה בהופעה מסודרת וכד'.


5. הגדר ציפיות ברורות

ודאו שהעובדים שלכם מבינים מה מצופה מהם במונחים של ביצועים, התנהגות ובטיחות. תקשרו בבירור את הציפיות שלכם וספקו משוב קבוע על הביצועים שלהם. הגדרת ציפיות ברורות יכולה לעזור למנוע אי הבנות ולהבטיח שכולם פועלים למען אותן מטרות.


6. תן דוגמא אישית

כמנהלים, אתם קובע את הטון עבור הצוות שלכם, באמצעות דוגמה אישית ועל ידי הפגנת ההתנהגות ומוסר העבודה שאתם מצפים מהעובדים שלכם. זה יצור אמון וכבוד בינכם לבין הצוות שלכם. תנו דוגמא אישית בשמירה על בטיחות, בהופעה, בסגנון הדיבור והתייחסות ללקוחות.


7. טפח סביבת עבודה חיובית

לבסוף, הקפידו לטפח סביבת עבודה חיובית שבה העובדים שלכם מרגישים מוערכים, מכובדים ונתמכים. עודדו עבודת צוות, חגגו הצלחות והיו מודעים לכל בעיה שעלולה להתעורר. סביבת עבודה חיובית יכולה לעזור לשפר את המורל, הפרודוקטיביות ושימור העובדים.


ניהול עובדים בתחום הבנייה או בתחומי הלואו-טק יכול להיות מאתגר, אך על ידי תקשורת ברורה, מתן הכשרה נאותה, נגישות, הכרה בעבודה טובה, הצבת ציפיות ברורות, הובלה על ידי דוגמה אישית וטיפוח סביבת עבודה חיובית, אתם יכולים לבנות צוות חזק ופרודוקטיבי.




bottom of page