top of page

איך למצוא ולשמר עובדים מקצועיים ומסורים


בכדי לייצר עסק שעובד אתך ובלעדיך, חשוב למצוא ולשמור עובדים מקצועיים ומסורים. עם זאת, בימים אלו מדובר במשימה מורכבת, הן בגיוס והן בשימור עובדים. במאמר הזה, אני אספק לכם כמה טיפים חשובים למציאת ולשמירת עובדים מקצועיים ומסורים.


חפשו במקומות הנכונים

השתמשו בכלים כמו רשתות חברתיות, חברות גיוס ואתרי עבודה כדי למצוא עובדים מתאימים. חשוב לזכור שכל כלי יכול לספק לכם קהל שונה של מועמדים וכדאי להשתמש בכלים שמתאימים לצרכים ולארגון שלכם. לדוגמה, רשתות חברתיות כמו LinkedIn מציעים מגוון רחב של מועמדים מתאימים לתפקידים בעיקר בתחום ההיי טק. רשת חברתית כמו Facebook מאפשרת מציאת עובדים בתחומים "רכים" יותר. כמובן שניתן להשתמש בחברות גיוס היכולות לסייע במציאת מועמדים מתאימים ובתהליך הראשוני של עבודה עם המועמדים.

חיפוש המועמדים הינו תהליך ארוך המצריך השקעה מרובה חזרתיות והתמדה. אל תוותרו אחרי פרסום מודעה אחת או שתיים.


עשו בדיקת רקע

בדקו את רקעם של המועמדים ווודאו שהם עומדים בדרישות המתאימות לתפקיד. חשוב לזכור שיש מועמדים שיסתירו מכם את האמת או שלא יחשפו בפניכם את כל האמת על הרקע שלהם ולכן כדאי לבצע מספר ראיונות עומק, בדיקת המלצות ובדיקה עם מכרים משותפים. בראיונות חשוב לבדוק את תכונות האופי, היושרה, המוטיבציה והאינטליגנציה של המועמדים, את ההשכלה, הניסיון המקצועי וההישגים הקודמים.


בחרו בפרופיל המתאים

כאשר אתם מגייסים עובדים, חשוב לחפש אנשים שמתאימים לפרופיל המתאים לתפקיד. ההמלצה שלי היא שטרם ביצוע הראיונות תשבו עם עצמכם ותרשמו לעצמכם את הפרמטרים המקצועיים ואת תכונות האופי אותם תבקשו למצוא אצל אנשי הצוות שלכם.


הציעו תנאים משתלמים

על מנת לשמור עובדים מקצועיים ומסורים, חשוב להציע להם תנאים משתלמים והטבות נוספות. תנאים אלו יכולים לכלול תוכניות הכשרה, תוכניות פיתוח קריירה, בונוסים ותוכניות פיצויים משתלמות. כדאי להיות מוכנים להתאים את התנאים לצרכי העובדים ולהציע תנאים נוספים כגון הגדלת ימי חופשות, ימי מחלה ושילוב עבודה מהבית.


צרו תחושת קהילה

צרו תחושת קהילה חזקה ומפנקת עבור העובדים שלכם. זה יכול לכלול מפגשים חברתיים, ציון ימי חג, ימי הולדת ואירועים חברתיים אחרים כמו: ימי גיבוש. כך תוכלו ליצור תחושה של חיבור הדדיות וקהילה.


תנו פידבק וזכרו להעריך

תנו לעובדים שלכם פידבק והערכה על התרומה שלהם לעסק. זה יעזור להם להרגיש מוערכים ומחויבים לעסק. חשוב להציג לעובדים יעדים ומשוב על הביצועים שלהם ולהעריך את המאמץ שהם משקיעים בעבודה שלהם.


בסופו של דבר, מציאת ושמירה על עובדים מקצועיים, מסורים וקבועים זה אחד המפתחות העיקריים ליצירת עסק שעובד עם או בלי המעורבות של בעליו. עם הכוונה הנכונה והכלים המתאימים, תוכלו להצליח במטרה זו.


עובדים מקצועיים

bottom of page