top of page

מעגלי שיווק- לעשות שיווק מעודכן

שיווק הוא פעולה שמטרתה היא לייצר כמה שיותר מעמדי מכירה למוצרים והשירותים של העסק.

בשנים האחרונות השיווק השתנה והתפתח והפך כמעט למדע בפני עצמו. ככל שעוברות השנים השיווק מתמקד יותר ויותר בהבנה מעמיקה ומדויקת של הצרכים והרצונות העמוקים של הלקוח, ולא רק במכירה של מוצר או שירות.


השיווק בעבר:

השיווק בעבר היה "יקר וזול".

למה הכוונה?

בעבר, השיווק נעשה בעיקר באמצעות פרסומות בעיתונים (זוכרים את עמוד האמצע של ידיעות אחרונות) וברדיו ובשלטי חוצות. עמוד אמצע בעיתון בסוף שבוע עשוי היה לעלות עשרות רבות של אלפי שקלים. מצד שני, אם הייתם מפרסמים בצורה שכזאת ביום ראשון חצי מדינה הייתה יודעת מה העסק שלכם.

החברות המפרסמות לא חשבו על הצרכים המדויקים של הלקוח. ככל שחלו שינויים עם התפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט, השיווק התפתח והפך למבוסס על מידע, נתונים וטכנולוגיות חדשות.


מאוחר יותר התפתח המושג פאנל שיווקי / משפך שיווקי.

המושג "משפך שיווקי" גרס שאם נפרסם מודעה עם מסר מעניין, כאב אצל לקוח מסוים, הרי שנוכל ליצור מעורבות אצל הלקוח. בעקבות המודעה הלקוח ישאיר פרטים, אנו נקיים שיחה ואם נפעל כמו שצריך הלקוח הפוטנציאלי יהפוך ללקוח משלם.


בתחילת הדרך כאשר לפייסבוק לא היו מתחרים בדמות רשתות חברתיות נוספות וכשכמות המשתמשים בפרסום ממומן הייתה קטנה, הרי שהמשפך השיווקי יצר תוצאות נהדרות עבור המשתמשים בו.

באותה תקופה השיווק הממומן התרחש רק בגוגל ובפייסבוק.

ככל שיותר ויותר בעלי עסקים החלו להשתמש בשיווק ממומן ובמשפך שיווקי וככל שהתפתחו רשתות חברתיות נוספות כגון: אינסטגרם, תיקתוק, לינקדין ועוד, נותר צורך בשיווק רלוונטי ואפקטיבי יותר.


כעת השיווק הפך להיות "זול ויקר".

המשמעות של הדבר- כל בעל עסק יכול לשווק בחינם באמצעות איזה רשת חברתית שיבחר, אך על מנת לייצר שיווק אפקטיבי ולהביא תוצאות צריך לעשות דברים בצורה שונה.

המשמעות היא שיש צורך בשיווק אישי יותר, מדויק יותר ובהיקפים גדולים יותר. הדבר הביא לכך שכיום השיווק מתמקד באינטראקציה עם הלקוחות דרך מספר פלטפורמות ואמצעים. החברות משתמשות בכלים שונים כמו מדיה חברתית, חיפוש מילות מפתח, פרסום דיגיטלי, וידאו ועוד, כדי להגיע לקהל הרחב ולשכנע אותם לקנות את המוצר או השירות שלהם.

הצורך הזה יצר מוצר חדש שנקרא מעגלי שיווק או "לולאות שיווקיות".


מעגלי שיווק:

המושג מעגלי שיווק מתייחס לסדרה של צעדים שעסקים נוקטים כדי ליצור מסע לקוח מרמת מתעניין לרמת לקוח ולרמת לקוח חוזר. צעדים אלה כוללים משיכת לקוחות פוטנציאליים, מעורבות שלהם עם המותג שלך, הפיכתם ללקוחות משלמים ושימורם לאורך זמן. המעגל מתחיל שוב כאשר לקוחות מרוצים הופכים לתומכים של המותג שלך ומושכים לקוחות חדשים.


מעגלי שיווק יכולים ללבוש צורות רבות, אך הנפוצות ביותר כוללות:

מעגל המודעות:

מעגל זה עוסק במשיכת לקוחות פוטנציאליים למותג שלך. הוא כולל שיטות של שיווק אורגני במדיות חברתיות רלוונטיות רבות, אופטימיזציה למנועי חיפוש ושיווק תוכן כדי להגביר את הנראות והמודעות למותג.


מעגל ההמרה:

מעגל זה עוסק בהפיכת לקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים, דהיינו במכירות. מעגל זה כולל טקטיקות של מכירה, שיטות ליצירת בשלות אצל הלקוח הפוטנציאלי, כמו שיווק בדוא"ל, פרסום ממומן ואופטימיזציה לאתר של העסק בכדי לעודד לקוחות לבצע רכישה.


מעגל השמירה:

מעגל זה נועד לשמור על מעורבות הלקוחות ונאמנותם למותג שלכם. הוא כולל טקטיקות כמו שירות לקוחות מעולה, תוכניות נאמנות ושיווק מותאם אישית כדי לבנות קשרים חזקים עם הלקוחות שלכם.


כיצד להשתמש במעגלי השיווק:

בכדי להשתמש במעגלי שיווק ביעילות, עליכם להבין מי הלקוח המדויק של העסק שלכם, את מסע הלקוח שלכם וליצור אסטרטגיה העונה על צרכיו בכל שלב של המעגל.

המשמעות של זה היא פרסום של מודעה מדויקת באמצעי השיווק המדויק עם הקריאייטיב והקופי המדויקים (התמונה והמלל במודעה שלכם).


הנה כמה טיפים לשימוש במעגלי השיווק כדי להשיג את היעדים שלכם:

צרו לפחות 4 ערוצי שיווק שונים:

תיקתוק, לינקדין, פייסבוק אורגני וממומן. אינסטגרם, לינקדין, דיוור, נטוורקינג, יח"צ, SEO, גוגל, אתר, פליירים, שילוט חוצות, פה לאוזן, שיתופי פעולה, פודקאסט, כנסים, הרצאות, כל אלו הם רק חלק קטן מערוצי שיווק רלוונטיים פחות או יותר, תלוי בעסק שלכם.

ההמלצה שלי היא ליצור לפחות ארבעה ערוצי שיווק, להגדיר להם תוכנית מסודרת ומאסיבית ולעמוד בה.


זהו את מסע הלקוח שלכם:

הבינו מי הלקוח המדויק שלכם, מה הכאב / הצורך / התשוקה המדויקים שלו. זהו מה המסר המדויק שנוגע בו. זה יעזור לכם ליצור קמפיינים שיווקיים ממוקדים שידברו לקהל שלכם.


צרו אסטרטגיית תוכן:

פתח אסטרטגיית תוכן שמתאימה למסע הלקוח שלך. תנו ערך, צרו בידול, תהיו לעומתיים, השתמשו בסוגים שונים של תוכן, כגון פוסטים בבלוג, סרטונים ופוסטים במדיה חברתית, כדי למשוך לקוחות, ליצור מעורבות ולשמר אותם.


השתמשו בבקרות בניתוח הנתונים כדי למדוד הצלחה:

תמדדו את השיווק שלכם בכדי לעקוב אחר היעילות של מסעות הפרסום השיווקיים שלך. עליכם לדעת כמה כסף אתם משקיעים בשיווק, כמה לידים מגיעים, כמה מהם רלוונטיים, כמה מהם סוגרים עסקה. אתם רוצים לדעת מה החשיפה של האתר שלכם, כמה זמן נשארים בו מבקרים ובאילו עמודים הם נשארים הכי הרבה זמן. כל הנתונים הללו יעזרו לכם לשפר את השיווק שלכם.


שפרו ללא הרף את האסטרטגיה שלך:

השתמשו בתובנות שאתם מפיקים מהניתוחים שאתם עושים בכדי לשפר את אסטרטגיית השיווק שלכם. בדקו כל הזמן טקטיקות וערוצי שיווק שונים בכדי לראות מה עובד הכי טוב עבור העסק שלכם.


בנו קשרי לקוחות:

השתמשו בשיווק ושירות המותאמים באופן אישי ללקוח המדויק שלכם בכדי לייצר קשר חזק וארוך טווח. עודדו סקרים ומשובים של לקוחות, הגיבו לתלונותיהם בכדי ללמוד, להשתפר ועל מנת להראות להם עד כמה אתם מעריכים את העובדה שבחרו לרכוש מכם.











bottom of page