top of page

איך לשווק ולהביא לקוחות עסקיים לעסק, מבלי להשקיע כסף?

בתחילת השבוע פנה אלי לקוח, בעל חברת ניקיון, שביקש ממני להעניק לו כלים שיווקיים ליצירת משפכים נוספים ללידים מהמגזר העסקי / מסחרי, תוך שהדגיש בפניי את הרצון ליצירת משפכים שיווקיים מבלי להשקיע כספים בשיווק ממומן כמו קמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם וכד'.


לפני שאציג מספר אופציות לשיווק יעיל ללא כסף, חשוב לי להדגיש כי שיווק איכותי, במוקדם או במאוחר, יעלה כסף. עם זאת, כאשר קיימים אילוצים כספיים, הרי שיש אפשרות להתגבר על המשוכה הכספית באמצעות יוזמה, פרואקטיביות וחשיבה מחוץ לקופסה.


נקודת המוצא לתוכנית השיווקית שלנו נטועה בשתי נקודות יחוס:

א. בשל העדר משאבים כספיים יש לפעול בצורה מאסיבית, זאת אומרת לעשות הרבה פעולות שיווקיות, יותר מכפי שעושה בעל העסק "הנורמלי".

ב. הלקוח אליו אנו מכוונים, זאת אומרת, הלקוח הספציפי של הלקוח שלנו הוא לקוח מסחרי. מדובר על שיווק B2B. זאת הסיבה שעלינו לנסות לכוון גבוה ל"אוקיינוס" רלוונטי בהם מספר המתחרים קטן באופן יחסי.

הערה: אם גם העסק שלך פונה ללקוחות מסחריים ישנה סבירות גבוהה כי תמצאו בפעולות שאציע מספר פעולות שנכונות גם עבורך.


אלו הפעולות החינמיות השיווקיות שיביאו יותר לקוחות לעסק שלכם. (וודאי עם העסק שלכם היא חברת ניקיון):

1. שימוש ברשתות חברתיות:

פרסמו בפייסבוק ואינסטגרם – לפחות פעם אחת בכל יום. הקפידו לפרסם תמונות וסרטונים של העבודות שלכם. ניתן לפרסם הטבות ומבצעים ללקוחות חדשים. חשוב מאד להקפיד על מסר קליט ואחיד שנוגע בצורך המדויק של הלקוח. למשל: "רוצה משרד נקי בראש שקט? דבר איתנו".


2. פרסום על כלי הרכב :

בכסף ממש קטן ניתן לפרסם את השם והטלפון של החברה שלכם על הרכב שלכם כדי לקדם את העסק. חבל להשקיע בשילוט קבוע שעולה הרבה מאד כסף ולכן מומלץ להשקיע ב 2 מגנטים גדולים לרכב, אותם נשים על הדלתות או מלפנים ומאחור. חשוב להקפיד שהכתב יהיה בולט וגדול על מנת שלעוברים והשבים יהיה קל יותר לרשום את פרטים של העסק שלך. פתרון נוסף הוא לשים רכב ישן וממותג בתוך פארק תעשייה שם נמצאים לקוחות פוטנציאליים רבים.


3. התנדבות בכנסים מסחריים:

אמרתי שאציג אופציות לשיווק בלי להשקיע כסף, הנה משהו יצירתי במיוחד. השתתפו בכנסים מסחריים. הציעו לנקות בכנסים מסחריים בהתנדבות בתמורה להצבת דוכן וכך תגיעו לקהל מסחרי ורלוונטי בקלות יחסית. זאת הזדמנות להכיר אנשים חדשים ולהציג את העסק לקהל רלוונטי חדש.


4. שיתוף פעולה עם חברות קיימות בתחומים משיקים:

ניתן ליצור שותפויות עם חברות קיימות בתחומים משיקים. למשל: חברות שמעניקות שירותי הפקה ושירותי אימוני ספורט לחברות מסחריות. ניתן להציע ללקוחות של החברות הללו הנחות, או חבילות מיוחדות עבור שירותי הנקיון, ובכך להביא לקוחות חדשים לעסק. לקוחות שיבואו באמצעות השת"פים יאפשרו לכם להעניק בתמורה תגמול חוזר לחברות שסייעו לכם ביצירת ההפניות.


5. שיפור אתר אינטרנט:

לנראות של אתר האינטרנט שלכם יש חשיבות אדירה בהתייחס למיקום האורגני שלו בחיפוש בגוגל. בנוסף, הטמעת מילות חיפוש רלוונטיות יסייעו אפילו יותר בקידום האתר בצורה אורגנית בעמודים הרלוונטיים. אחת השיטות הפשוטות לקידום אורגני הוא העלאת מאמרים רבים עם מילות חיפוש רלוונטיות גם אם זה נראה מעיק ומציק וטרחני. למשל: מילות חיפוש כמו: ניקיון תל אביב, ניקיון באר שבע, ניקיון ירושלים וכד', שיחזרו בעמודים רבים ככל האפשר, יקדמו את המיקום שלכם גבוה יותר. אם אתם כבר מטפלים באתר מומלץ לבקש מלקוחותיכם שיכתבו המלצות על השירות שלכם בגוגל.


6. מבצעים:

לפעמים הצעה אטרקטיבית כמו חודש ראשון מתנה למי שסוגר עסקה בתשלום מראש לתקופה של לפחות שלושה חודשים עד שישה חודשים. זאת יכולה להיות נקודת מפנה בשיווק של העסק שלך. בהנחה שהשירות והמחירים של העסק שלכם יהיו מעולים הרי שהלקוחות ירצו להמשיך לשכור את שירותכם.


7. ניהול המוניטין:

פנו ללקוחות עבר. הציעו להם שוב את השירות שלכם. אם עשיתם תקלות, הבטיחו לשפר את מה שהיה לקוי. ניתן לעשות שימוש במבצעים כפי שציינתי בסעיף הקודם.


8. המלצות:

יש לכם לקוחות? אני מניח (ומקווה מאד) שרובם מרוצים מאד. השתמשו בקשרים שפיתחתם עימם על מנת לבקש מהם להמליץ על השירותים שלכם לחברים רלוונטיים. אל תחושו שלא בנוח. אם אתם מעניקים להם שירות מעולה, הם ישמחו לסייע לכם.


9. פוסטרים /פליירים:

זאת נשמעת השיטה הכי 1970, אבל בהינתן אילוצים כספיים חלוקה ותליית פליירים בבנייני משרדים ובתיבות דואר של לקוחות מסחריים, עשויה לייצר הפניות רלוונטיות.


10. חפשו שותפים עסקיים:

שותפות עם חברות אחרות המתמחות בתחום המסחר והעסקים, פניה לחברות ניהול בניינים, חברות אחזקה, קבלני בניין וכד' יסייעו לכם מאד לייצר משפך נוסף של לידים רלוונטיים. בקשו משותפים אופציונליים לעשות עמכם חיבורים ושיתופי פעולה גם אם המשמעות שהם יציעו ללקוחותיהם את השירותים שלכם בתור חלק מהחבילה שהם מציעים.



לשווק ולהביא לקוחות עסקיים



bottom of page