שיחת חתך לכל אחד מהעובדים, לפחות פעם בחצי שנה, היא דבר שכל ארגון חייב לקיים.
יכול להיות שאתם מרגישים שאתם מדברים כל הזמן עם העובדים, אבל בדרך כלל השיחות האלה הן על העניינים השוטפים. בשיחות חתך אנחנו שמים את השוטף בצד, ועוסקים בנושאים עם פרספקטיבה יותר רחבה.
איך מנהלים נכון שיחת חתך?
- קובעים עם העובד/ת פגישה מראש, שבועיים-שלושה לפני התאריך, ושולחים לעובדים מראש שאלות שמבקשים שישיבו עליהן. השאלות אמורות לדרוש השקעה של בין עשר דקות לחצי שעה.
שאלות לדוגמה:
מה טוב לך בעבודה, מה מפריע לך בעבודה?
מה היית רוצה שישתנה?
אילו דברים היו יכולים לעזור לך להצליח בעבודה?
אילו הערות את/ה יכול/ה להעיר לי על העבודה שלי, כמנהל שלך? מה היית רוצה לקבל ממני?
- בשיחה עוברים על השאלות ונותנים לעובד או לעובדת את המקום להיות אלה שמדברים. אנחנו שם כדי לשמוע אותם, מה מציק ומפריע להם ואיך אפשר לעזור.
- כדי שהעובדים יוכלו לומר גם דברים לא פשוטים בשיחות האלה, האווירה חייבת להיות אווירה טובה של אהבה ואכפתיות. העובדים צריכים להרגיש ביטחון שהם יכולים להגיד כל מה שהם רוצים וזה לא יפגע בהם. זה ייתן להם אומץ לדבר. אם העובדים לא יגידו את מה שמציק להם, לא השגנו כלום.
- שדרו לעובדים תקווה ושיש אופק להם ולחברה. עובדים רוצים לדעת שמקום העבודה שלהם בטוח, יציב ויש להם איך להתפתח בו.
- הקפידו לשאול: מה את או אתה צריכים כדי להצליח בעבודה ואיך אני יכול לסייע בכך? זאת שאלה שמשנה הכול וכדאי לשאול אותה לא רק בשיחות חתך, אלא בכל הזדמנות, גם פעם בשבוע-שבועיים או פעם בחודש.
לפעמים אלו דברים שהעלות שלהם תהיה נמוכה (כיסא יותר נוח, מקום לתלות בו תמונה) אבל יעשו את ההבדל האדיר בין עובד שמרגיש משמעותי ולכן מחויב לכם והולך אחריכם באש ובמים, לבין עובד שמרגיש שלאף אחד לא אכפת ממנו ולכן גם לו לא אכפת.
- שאלו את העובדים מה יעזור להם להתפתח. עובד שמתפתח הוא עובד טוב יותר. ואחרי שיגידו, דאגו לתת להם את הכלים הרלוונטיים: זו יכולה להיות סדנה במכירות או בתקשורת בין אישית על חשבון החברה, זה יכול להיות ספר שתקנו להם במתנה, קורס באקסל וכו'. תשקיעו בעובדים, זה שווה וזה חוזר אליכם בריבית דריבית: אתם תקבלו עובדים הרבה יותר מחויבים, הרבה יותר מרוצים, הרבה יותר יעילים, שיביאו הכנסות הרבה יותר גדולות.
- בשיחת חתך אנו לא מנסים להצדיק את המעשים שלנו מול העובדים, אלא בעיקר מקשיבים להם. חלוקת השיחה תהיה 20-80. 80% מהזמן נקשיב ונשאל שאלות.
- רק לאחר שהקשבנו לעובד בהקפדה רבה, נשקף לו באילו מדדים, פעולות אנו מצפים לשיפור בתפקודו. יש לשים לב לא לשפוט את העובד אלא את הפעולות שלו המצריכות שינוי. חשוב להדגיש לעובד שהשינוי הוא אפשרי ואינו מורכב ולהעניק לו כלים וטכניקות לביצוע השינוי.
- בסוף שיחת החתך נסכם את השיחה, נעשה תיאום ציפיות, נוודא שהעובד.ת יודע מה היעדים שלו ומה המדדים על פיהם תימדד הצלחתו.
- יש להוציא סיכום פגישה בסוף השיחה, לשלוח לעובד ולתייק בתיקו האישי
מצורף פורמט שיחת חתך
![שיחות חתך](https://static.wixstatic.com/media/aaaf4c7f4a4e46d5931ecc2ff934cf49.jpg/v1/fill/w_980,h_672,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/aaaf4c7f4a4e46d5931ecc2ff934cf49.jpg)
Comments