top of page

איך עושים פולו אפ ללקוחות?

כמה מהשאלות הכי נפוצות בקרב לקוחותינו שמגישים הצעת מחיר ללקוחותיהם:

איך לעשות פולו אפ ללקוח?

אחרי כמה זמן מרגע הגשת הצעת המחיר לפנות ללקוח?

באיזה אמצעי לפנות ללקוח: פלאפון, וואצאפ?

אם הלקוח אינו מגיב, מתי לוותר עליו? ועוד.


כשמדובר בפולו אפ לאחר הגשת הצעת מחיר ללקוח, ישנם מספר דברים שיש לקחת בחשבון.

ראשית, חשוב לתת ללקוח מספיק זמן לבחון את ההצעה שלכם על מנת לקבל החלטה. ככל שההצעה גבוהה יותר, כך מסגרת זמן זו יכולה להשתנות. ככלל, עדיף לחכות לפחות כמה ימים לפני שיוצרים קשר עם הלקוח. אנו ממליצים על זמן המתנה של בין 48-96 שעות.


כשמדובר באמצעי בו נעשה את הפולו אפ, חשוב לקחת בחשבון את שיטת התקשורת המועדפת על הלקוח. נסו להיזכר כיצד הוא יצר עמכם קשר: טלפון, בפייסבוק, וואצאפ, אולי בכלל דרך טיק טוק. במקרה שכזה אני ממליץ ליצור אתו קשר באמצעי אתו הוא פנה אליי. יותר מכך, אני ממליץ לפנות ללקוח בסוף הפגישה עם הגשת הצעת המחיר ולשאול אותו מה העדפה שלו לפנייה החוזרת שלכם. זה ממש בסדר גמור לשאול אותו איך הוא היה רוצה שייצרו אתו קשר.


כשמדובר בעיתוי הפולו אפ, חשוב לאזן בין התמדה במעקב ובין מתן כבוד ללקוח. אתם לא רוצים להצטייר כמתחננים, מחזרים על הפתחים, או אגרסיביים מדי, אבל אתם גם לא רוצים לתת ליותר מדי זמן לעבור בלי שיחה חוזרת.

ככלל, ההמלצה שלי היא שזמן ההמתנה מרגע הצעת המחיר ועד לפניה החוזרת, לא תעלה על חמישה ימים. זה נותן ללקוחות מספיק זמן לבחון את ההצעה שלכם ולקבל החלטה, אבל זה גם מבטיח שהם יזכרו אתכם ויהיו מעוניינים לעבוד אתכם.


חשוב לזכור מספר דברים כלליים אבל מהותיים:

1. אין מתכון אחד נכון לנושא הפולו אפ. אנשים הינם שונים זה מזה ומה שנכון לאחד לא בהכרח נכון לאחר.

2. אם לקוח מבקש שתניחו לו וש "הוא יחזור אליכם", תניחו לו.

3. אל תניחו הנחות לגבי הלקוח. אם לקוח לא עונה לכם לטלפון, ייתכן שיש לו נסיבות אמיתיות שאינן מאפשרות לו לענות לכם. המלצתי היא להתמיד אחת לכמה ימים ולנסות ליצור קשר שוב ושוב. לאחר חמש ניסיונות ללא הצלחה, אני ממליץ לשלוח הודעה אדיבה ולעדכן שניסיתם להשיגו ללא הצלחה ושאם ההצעה תהיה רלוונטית עבורו, אתם תשמחו להעניק לו שירות.



פולו אפ

bottom of page