top of page

איך לשווק בצורה הטובה ביותר

כשאתם שומעים את המילה שיווק – מה אתם מרגישים?


האם אתם מרגישים ש"דוחפים" לכם משהו שאינכם צריכים?

האם אתם מרגישים שמנסים להונות אתכם?


ומה קורה אם בעל עסק, משווק, "רודף" אתכם, מופיע פתאום בכל מקום –

בפייסבוק, באינסטגרם, במיילים שלכם?

מה אתם חושבים עליו עכשיו?



לפני שאסביר כיצד לשווק בצורה הטובה ביותר – חשוב לי להבהיר איך אני רואה את המושג שיווק.

שיווק זה לא לרמות.

שיווק זה לא להיות נוכל.


שיווק זה להיות נדיב.

שיווק זה לפתור בעיות.

למי?

ללקוח!

תכף אחזור לזה.


המון בעלי עסקים אומרים לי: "אני לא יכול לשווק." "אני לא יודע לשווק." " אני לא אוהב לשווק."

בין אם אתם חושבים שאתם לא מסוגלים, או מסוגלים לשווק –

אתם.... צודקים.


מהו שיווק?


בואו נבין מהו שיווק?

מדוע המילה שיווק מייצרת אצל רבים מאיתנו קונוטציה שלילית?

מדוע שיווק גורם לנו לנוע בחוסר נוחות בכיסא?


שיווק מנסה למצוא יותר לקוחות לעסק שלכם. יותר עבודה לעובדים שלכם.

מה שמניע שיווק זו היכולת שלכם להיות טובים יותר.

טובים ממי?

טובים מעסקים וארגונים אחרים המעניקים שירותים דומים לשלכם.


שיווק הוא היכולת שלכם להפיץ את הפתרון, או הבשורה שלכם לעולם.


כשמשווקים, חשוב לדבר אל הלב של הלקוחות שלנו ולגרום להם להאמין בנו.

בסופו של דבר המטרה שלנו היא להזמין אותם לרכוש את השירות שלנו ובכך לחולל בהם שינוי אמיתי.


סוגי שיווק:


קיימים 2 סוגים של שיווק:


1. שיווק של נוכלים- זה שיווק של אלו המנסים למכור פייק מוצרים, מוצרים לא אמיתיים ומבטיחים הבטחות שווא. לא פעם תתקלו בהבטחות מוזרות כמו "לייצר הכנסה פאסיבית של 100,000 ש"ח בתוך חודש." המלצתי- התרחקו משיוווק שכזה כמו מאש.


2. שיווק יעיל- זהו שיווק נכון- בסגנון שיווק זה אנו מבינים מהם צרכי הלקוח שלנו ומתחברים אליו ע"י הצעת מוצר הנותן לו פתרון אמיתי ושלם לבעיה שלו.


ההמלצה שלי היא להתמקד במתן שירות ללקוחות שסומכים עליכם ולתת להם שירות מעולה, שיסייע להם להתקדם בחיים שלהם וכזה שהם יהיו מרוצים ממנו. המטרה שלנו כבעלי עסקים זה להפוך את הלקוח שלנו לגרסה הטובה יותר של עצמו.



השלבים לשיווק נכון:


אז מהם 5 השלבים לשיווק נכון?


1. תוודאו שיש לכם סיפור ששווה לספר אותו. לכל אחד מאתנו יש סיפור מעניין. זה אותו סיפור שעונה על השאלה "למה אני עושה את מה שאני עושה?" הסיפור שלכם הוא מה שיחבר את הלקוחות שלכם.


2. תבנו את העסק והסיפור השיווקי באופן שקבוצה קטנה יחסית של לקוחות שתוכלו להתחבר אליהם. רוב בעלי העסקים מנסים לפנות לכולם. הצורך לייצר מכירות הופך למכשול והעסק מתאפיין בחוסר מיקוד. אני ממליץ בחום לסמן מראש מי קהל היעד המדוייק שלכם ורצוי שהוא יהיה קטן מאד.


3. הסבירו ללקוחותיכם איך אתם יכולים לעזור להם. הלקוחות שלכם לא מבינים כמובן מאליו מה הפתרון המדויק שאתם מעניקים להם. זה התפקיד שלכם, לתת להם להרגיש ולהבין כיצד השירות והמוצר שלכם יענו מעל ומעבר על הציפיות שלהם.


4. שלב הפצת הבשורה- ספרו ללקוחותיכם שאתם יכולים לעזור להם – דרך ערוצי השיווק השונים. זכרו שלקוחות שונים נמצאים בערוצי הפצה שונים ולכן בשרו את הבשורה בערוצים הרלוונטים במדויק ללקוחותיכם. אבי כץ מספר שכשהקים את רשת "צעצועים חצי חינם" הוא פרסם במקומונים של סוף השבוע, כיוון שבסוף השבוע הגבר בבית היה קורא את הכותרת ואילו האשה היתה מבקשת את המקומון בו היו המון פרסומות שסייעו לה לנהל את הבית בצורה הכי טובה שאפשר.


5. תהיו עבור לקוחותיכם. בהתמדה, ברצון עז לסייע, בנדיבות במשך שנים. הלקוחות שלכם מעוניינים שתובילו אותם לשינוי. חשוב להם לסמוך עליכם ולהיות בטוחים בתהליך. וודאו שאתם עומדים מאחורי ההבטחות שלכם ב 100%.


שיווק הוא רק השלב הראשון במערכת יחסים ארוכה וטובה עם לקוחות חוזרים.

2 תגובות
bottom of page