top of page

זכיינות

אנו מלווים מספר עסקים שפועלים ליצירת זכיינות לעסק שלהם. חלקם סבורים שמדובר בדבר פשוט שניתן לעשות ללא כל תכנון.


הקמת זיכיון יכולה להיות החלטה משנת חיים עבור כל בעל עסק. מצד אחד זה יכול לעזור להרחיב את המותג שלך, להגיע לשווקים חדשים ולייצר יותר הכנסות. עם זאת, חשוב לעשות זאת בצורה נכונה על מנת שזה לא יהיה צעד ראשון בדרך לנפילתו של העסק.


בעל עסק ששוקל להתחיל למכור זיכיונות צריך לדעת מספר דברים:

  • בעיניי הדבר החשוב ביותר הוא בחירת הזכיינים הנכונים. הזכיינים שלך ייצגו את המותג שלך, ולכן חיוני שהם יחלקו את החזון, הערכים ומוסר העבודה שלך. זכיין טוב לא רק יעקוב אחר הנהלים והתהליכים שלך, אלא גם יביא את הכישורים ונקודות המבט הייחודיים שלו אל השטח.


  • היבט קריטי נוסף בהקמת זיכיון הוא מציאת הנוסחה הנכונה לכל הצדדים. המשמעות היא קביעת דמי זיכיון נכונים, תמלוגים והסדרים כספיים אחרים שייטיבו הן עם המזכה והן עם הזכיין. חשוב גם לקבוע קווים מנחים ברורים לאופן שבו הזכיין והמזכה יעבדו יחד, כולל ערוצי תקשורת, הדרכה ותמיכה שוטפת.


  • דבר אחרון, הכשרת הזכיינים שלך חייבת להבטיח שהם עובדים בהתאם לחזון ולתרבות הארגונית של החברה שלך. זה כולל מתן הדרכה מקיפה על המוצרים, השירותים והתהליכים שלך, כמו גם תמיכה מתמשכת כדי לעזור להם לנווט בכל האתגרים שעלולים להתעורר.


במכון הישראלי לניהול מעשי אנחנו מסייעים לעסקים שרוצים להתרחב לתחום הזכיינות לעשות את זה נכון. ניסיון של שנים בניהול חברות בעלות סניפים רבים, מסייע לנו לבנות מערכת מוצלחת עבור לקוחותינו.


רשת מקדונלדס המוכרת זכיינות







bottom of page