top of page

איך תאמרו תודה לצוות שלכם על עבודתם?

כל מנהל/ת יכול להביע הכרת תודה ולומר לצוות שלו "תודה" בכל עת ולא רק במהלך הרמת כוסית לקראת החג. יצירת צוותי עבודה יעילים אשר עומדים ביעדי החברה כוללת לא רק גיוס נכון של עובדים מוכשרים, אלא גם העצמת העובדים שלכם באופן עקבי באמצעות אמירת תודה עקבית. מנהל שיפעל בדרך זאת יצור תרבות ארגונית מצוינת בחברה על ידי אמירת תודה באופן מתמיד לחברי הצוות שלו ובאמצעות מתן תגמול על עבודה שנעשתה היטב.

טיפים לאמירת "תודה לצוות" על עבודה קשה.

להלן כמה מהטיפים החיוניים ביותר שבהם תוכלו להשתמש כדי להודות לצוות שלכם על עבודתם הקשה:

  • תנו להם תגמול שיענה על תחומי העניין האישיים שלהם.

  • ספקו הכרה כנה ועקבית.

  • תביעו את התודה בפני כולם.

  • תגיד תודה.

  • הביאו אתכם הפתעות קטנות.

מדוע חשוב כל כך לומר תודה לחברי הצוות שלכם?

אתם רוצים להראות בבירור לעובדים שלכם שאתם מעריכים אותם. זהו אחד הדברים הבסיסיים ביותר שניתן לעשות כדי להפוך את העסק שלכם ליעיל ואפקטיבי יותר.


מלבד תוצאות כספיות טובות, הבעת תודה והערכה לצוות חשובה מאוד מהסיבות הבאות:

1.הכרה במאמץ: אם יש דבר אחד שגורם לעובדים לחוש מדוכאים זה להרגיש שהם לא זוכים להערכה על מאמציהם. חשוב לוודא שעובדים שמספקים מאמץ ותוצאות שומעים אתכם מביעים משהו על כך, אפילו משהו קטן כמו- "תודה על העבודה הקשה שלך", הוא חיוני. אפילו הערכה בסיסית זו מעניקה להם הכרה על מאמציהם, מה שיגרום לצוות לעשות מאמץ ולנסות להתאמץ עוד יותר.


2. מחויבות חזקה יותר למאמץ גדול יותר: הוקרת תודה לעובדים שלכם כאשר אתם חושבים שהם באמת ביצעו עבודה טובה, עשויה להגביר את המחויבות שלהם לספק תוצאות טובות אפילו יותר. אם תקשרו את תודתכם לתמריצים אחרים כגון בונוסים, פרסים ומענקי צוות מיוחדים עבור אקסטרה מאמץ, זה יגביר את המחויבות שלהם עוד יותר. חשוב מכך, יותר מסתם תמריצים חומריים, אתם רוצים לטפח תרבות של מחויבות רגשית לעבודה מאומצת למען הצוות והחברה, אלה יושגו באמצעות אמירת שבחים באופן קבוע ומדויק.


3. אמון ומורל: כאשר הצוות שלכם יודע שיש מי שמכיר את המאמץ שלו ומשבח אותו על כך, הם יעשו מאמצים נוספים להשתפר, הם יסמכו עליכם מספיק כדי לעשות את האקסטרה מייל. תרבות ארגונית שכזאת פירושה גם מורל כללי גבוה יותר גם ברגעים קשים.


מספר דרכים לומר תודה

תגמלו את העובדים בצורה מותאמת אישית

בונוסים המותאמים בצורה אישית לא רק מפגינים את האכפתיות וההערכה שלכם לעובדים, אלא גם מראים שאתם שמים לב ומתעניינים בהם באמת ובמה שהם אוהבים מעבר לעבודתם. מציאת התגמול הנכון והמדויק עבור העובדים, יכולה לבנות קרבה מתמשכת וליצור קשר משמעותי שהם לא ישכחו.


זה כנראה ידרוש מכם לצאת מגדרכם, אבל התוצאות בהחלט שוות את זה. לדוגמה, אם אתם יודעים שעובד מסוים אוהב חתולים, אתם יכולים לתת לו מתנה הכוללת חתולים עליה.

ספקו הכרה כנה ועקבית

אם יש לכם עובדים שעושים עבודה נהדרת באופן עקבי, חשוב לספק להם הכרת תודה באופן עקבי. זה מניע את העובדים להמשיך לעשות את עבודתם בצורה הטובה ביותר עבור החברה. כל הבעת תודה יכולה להיעשות בצורה אחרת, לא חייבים לתת מתנה בכל פעם, ניתן לעיתים לומר פשוט תודה.


הכרת תודה צריכה להתקיים לעתים קרובות מספיק כדי לגרום לעובדים שלכם להרגיש מוערכים, אבל מצד שני לא לעתים קרובות מידי עד כדי שהדבר יהפוך לשגרתי.

תביעו את התודה בפני כולם.

לומר שבחים בפומבי לעובדים יגרום להרגיש טוב יותר. זה לא אומר שאתם חייבים תמיד להכריז בפומבי על ההישגים של עובד זה או אחר, אלא מידי פעם לומר שבחו של עובד בפני שאר חברי הצוות או באמצעות פרסום שמותיהם והישגיהם במדיה החברתית או בניוזלטרים של החברה.

תגידו תודה

תודה בדרך כלל לא נשמעת במסדרונות של ארגונים. תרבות ארגונית של אמירת תודה יכולה ליצור אווירה אחרת לחיוב במקום העבודה. אמרו תודה לעובדים שלכם בכל פעם שזה רלוונטי; לדוגמה, לאחר שעובד נשאר מאוחר כדי להשלים את עבודתו, אמירת "תודה" תראה לו ששמתם לב למאמץ ולזמן שלו.

הביאו אתכם הפתעות קטנות

רוב העובדים אוהבים הפתעות אקראיות או פינוקים בעבודה. לדוגמה, אם יש לכם ישיבת צוות בה תעברו על היעדים לרבעון הקרוב, אתם יכול להביא קרואסונים או קפה לעובדים כדי לומר תודה על עבודתם ברבעון הקודם. הפתעות אלה הן כאילו "קטנות", אך הן יכולות להשפיע רבות על הצוות שלכם.

שלושה דברים שכדאי לנסות

הנה שלושה דברים פשוטים שתוכלו לנסות כשתרצו להודות לעובדים שלכם:

1. כתבו הערות אישיות

תנו לחברי הצוות שלכם מכתבי תודה מותאמים אישית, המפרטים את העבודה שהם השלימו שאתם אסירי תודה עליה ותאחלו להם בהצלחה. כבונוס, כתבו את מכתב התודה על נייר מיוחד או על כרטיס עם נושא או תמונה שהם אוהבים.

2. תנו מתנות

רוב העובדים מעריכים מתנות, כרטיסים לסרט, למסעדות או לסופ"ש בבית מלון. בונוס להישג משמעותי יגרום להם לחייך. הניחו את המתנה על שולחנם בבוקר לפני שהם מגיעים לעבודה עם מכתב תודה וסביר להניח שתזכו לחיוך רחב.

3. ספקו לעובדים משאבים לפיתוח מקצועי

הציעו לעובדים לשלם עבורם על לימודים והכשרות שישפרו את היכולות המקצועיות שלהם הקשורות לתפקיד הנוכחי שלהם או לתפקידים שהם רוצים למלא בעתיד. זה מראה שאכפת לכם מהצמיחה וההתפתחות שלהם ושאתם רוצים בהצלחתם.

ממה להימנע כשאתם מודים לעובדים שלכם

אמרו תודה והרעיפו בשבחים לעובדים שלכם רק כשהם הפגינו ביצועים ומאמץ אמיתי. אם תודו לעובדים שלכם לעתים קרובות מדי, במיוחד כאשר שום דבר לא מצדיק את זה, ככל הנראה זה יפגע באפקטיביות של הוקרת התודה.


בשורה התחתונה

הכרת תודה והבעת מסרים של תודה לצוות העובדים שלכם יכולה באמת להניע אותם קדימה ולשפר את האווירה במקום העבודה. שימו לב לעבודה טובה ואמרו תודה בכל פעם שאתם מזהים עבודה שנעשתה היטב. המשיכו ליישם את הוקרת התודה והפכו אותה לחלק בלתי נפרד בתרבות מקום העבודה שלכם.

זה יעזור ליצור סביבת עבודה משביעת רצון יותר שבה העובדים שלכם יינטו יותר להרגיש מוערכים ומאושרים. פעולה זו תגביר את המעורבות, ההשתתפות, ההערכה העצמית ואף יכולה להשפיע באופן חיובי על השורה התחתונה שלכם- התוצאות הכספיות.





bottom of page