top of page

איך לבנות משפך שיווקי – חלק א'


כל מי שעוסק בשיווק מדבר על משפך שיווקי.

הכוונה היא לייצר פאנל, משפך שיביא לעסק שלכם יותר לקוחות ואם אפשר בכמות פחות או יותר קבועה, מתוכננת ומנוהלת בניגוד למשפכים כגון: מפה לאוזן בה אין לבעל העסק כל שליטה על כמות הלקוחות הפוטנציאליים שיגיעו לבית העסק.

במהלך השנים, התפתחו מספר תפיסות שונות לגבי משפכים שיווקים והיום מדברים יותר ויותר על "מעגלים שיווקיים".

במאמר זה אסביר כיצד בונים משפך שיווקי מסורתי, כזה שיביא לכם יותר לקוחות לעסק.

במאמר הבא אציג מודלים אחרים.

הנה הפעולות שיש לבצע על מנת לבנות משפך שיווקי.


הגדירו את קהל היעד שלכם:

לפני שאתם בונים את המשפך, חשוב להבין את קהל היעד, כולל הנתונים הדמוגרפיים, תחומי העניין ונקודות הכאב שלו. זה יעזור לכם להתאים את מאמצי השיווק והמסרים שלכם כדי להגיע אליהם ביעילות ולעורר בהם מעורבות.

אני ממליץ למלא שאלון שיווקי למציאת הלקוח המדוייק של העסק שלכם.


מודעות:

החלק העליון של המשפך עוסק ביצירת מודעות לעסק ולשירותים שלו בקרב לקוחות פוטנציאליים. ניתן לעשות זאת באמצעות ערוצי שיווק שונים, כגון מדיות חברתית כפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדין ועוד, שיווק באמצעות תוכן ופרסום. המטרה היא למשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים ולגרום להם להיות מודעים לעסק שלכם ולשירותים שאתם מציעים.


תחומי עניין:

ברגע שלקוחות פוטנציאליים מודעים לעסק שלכם, השלב הבא הוא לעורר את העניין שלהם וללמד אותם על היתרונות של השירותים שלכם. ניתן להשיג זאת באמצעות ניתוחי מקרים, המלצות, סדנאות מקוונות וובינרים בזום וצורות תוכן אחרות המדגימות את הערך של השירותים שלך. אתם יכולים גם להשתמש ב "מגנט לידים" כמו ספרים אלקטרוניים, מדריכים, רשימות פעולות לביצוע ושאלונים כדי לגרום להם להתעניין בעסק שלכם.


הערכה:

בשלב זה, לקוחות פוטנציאליים מתעניינים בעסק שלכם, שוקלים להשתמש בשירותים שלכם ולהעריך אם זה מתאים להם. ניתן להיעזר בשלב זה על-ידי מתן מידע מפורט יותר על השירותים שלכם, כגון תמחור, פרטי חבילה ושאלות נפוצות. ניתן גם להשתמש בדפי נחיתה ובטפסים כדי לאסוף מידע מהלקוחות הפוטנציאליים.


רכישה:

זהו השלב שבו לקוחות פוטנציאליים מחליטים לרכוש את השירותים שלכם. הקפידו להקל על הלקוחות לבצע רכישה. למשל על ידי תהליך סליקה פשוט וקצר, עם הסברים ברורים לפעולה ותהליכי תשלום יעילים. אם אתם מזהים שלקוחות פוטנציאליים מגיעים עד לסף רכישה אך אינם רוכשים, אתם יכולים להשתמש במודעות פילוח מחדש, רימרקטינג, בכדי להזכיר להם להשלים את הרכישה.


לאחר הרכישה:

לאחר שלקוח ביצע רכישה, חיוני להמשיך לספק שירות מעולה כדי לשמר אותו כלקוח ולאסוף משוב כדי לשפר את חוויית הלקוח הכוללת. שלב זה חשוב גם כדי להגדיל ולמכור שירותים נוספים הקשורים לשירות, למוצר אותו רכש הלקוח.

חשוב לציין כי השלבים עשויים להשתנות בהתאם לשירות שאתם מספקים. חשוב גם לעקוב אחר מסע הלקוח שלכם ולמטב את המשפך בהתאם. השתמשו בכלי ניתוח ומדידה בכדי לעקוב אחר ביצועי המשפך שלכם ובצעו התאמות לפי הצורך כדי לשפר את שיעורי ההמרה בכל שלב.





bottom of page