top of page

כל מה שצריך לדעת על בניית דף נחיתה

דף נחיתה הוא כלי חשוב ביותר בשיווק דיגיטלי, המיועד להניע את המבקרים לפעולה ספציפית כמו רכישת מוצר, הרשמה לשירות, או השארת פרטים ליצירת קשר. במאמר זה אנסה להסביר כיצד לבנות דף נחיתה יעיל ומקצועי, אדון בפלטפורמות חינמיות ובתשלום להקמת דפי נחיתה, ואפרט על מבנה דף הנחיתה הרצוי.

 

מה מטרת העל של דף הנחיתה?

מכירים את זה שאתם מסתובבים בחו"ל ומחפשים אחר מסעדה להיכנס ולאכול בה. במדרחוב יש מסעדות רבות ואתם מתלבטים באיזה מהן לבחור. בכניסה למסעדות רבות יש תפריט. באמצעות התפריט אתם יכולים לדעת האם האוכל המוצע, הוא האוכל בו אתם מעוניינים? האם המחירים קולעים לכיס שלכם וכיצד נראות המנות.

 

למעשה התפריט הזה משמש מעין "דף נחיתה". מטרתו לאפשר ללקוח הפוטנציאלי לבחון ולהכיר לעומק, שירות או מוצר בו הוא מתעניין ולהחליט האם רמת העניין שלו בשירות או המוצר עלו, עד כדי כך שישאיר פרטים להמשך.

 

ישנן פלטפורמות רבות להקמת דפי נחיתה:

1.רב מסר –

מערכת דיוור נוחה וקלה לשימוש, שמאפשרת בנייה של דפי נחיתה מבוססי תבנית. כל שעליכם לעשות הוא לבחור תבנית ולערוך את האלמנטים שבה.

התבניות פשוטות, ידידותיות מאוד לעריכה ומאפשרות גמישות. במלים אחרות, תרגישו חופשי להוסיף אלמנטים, למקם אותם במקומות שונים בעמוד ולערוך בהם את הצבעים, הרקעים והגדלים. חשוב להתנסות באלמנטים ולהכיר אותם היטב. בסוף תצאו עם דף נחיתה ראוי, וללא כל צורך במעצב או במתכנת.

2.אקטיב טרייל –  

מערכת דיוור תוצרת הארץ, המאפשרת בניית דפי נחיתה שנראים טוב לשוק המקומי והבינלאומי. ההרשמה היא חינמית, ויש תמיכה טובה בצ'ט. 

-PAGEWIZ.3

מדובר במערכת מצוינת וייעודית לבניית דפי נחיתה, הן לשוק הישראלי והן לשוק הבינלאומי (עברית ואנגלית), מבוססת drag and drop. היא מאוד גמישה, יש בה המון תבניות חינמיות לעיצוב דפי נחיתה יפיפיים,   היא אינה מסורבלת, אלא קלה מאוד לתפעול וללימוד. אז גם אם אתם לא מעצבים דגולים, תוכלו לבנות לעצמיכם דף נחיתה מנצח. 

- WIX .4

וויקס היא חברה ישראלית לבניית אתרים ודפי נחיתה. לוויקס המון תבניות חינמיות במגוון קטגוריות. וקל לבנות באמצעותה דף נחיתה תוך עריכת האלמנטים הקיימים בתבנית שבחרתם.

-  WORDPRESS.5

מערכת לבניית אתרים ודפי נחיתה. הפלטפורמה הגדולה בעולם לעיצוב אתרים ודפי נחיתה.

 

יש פלטפורמות נוספות רבות כגון: SMOOVE  בקיצור ולסיכום העולם מלא בפתרונות אפקטיביים.

 

מבנה דף נחיתה

דף נחיתה נכון בנוי ממספר אלמנטים חשובים המסודרים בצורה אופטימלית כדי להניע את המבקר לפעולה הרצויה.

 

הנה מבנה בסיסי של דף נחיתה וחלוקתו לנושאים שונים:
כותרת ראשית :
  • הכותרת הראשית היא הדבר הראשון שהמבקר רואה. עליה להיות ברורה, מושכת ורלוונטית.

  • בכותרת הראשית הדגישו את היתרונות המרכזיים והפתרון שהמוצר או השירות שלכם מציע.

  • הכותרת הראשית צריכה להיות המושכת והברורה ביותר בדף. היא צריכה לפנות לצורך או לכאב המרכזי של הלקוח ולמשוך את תשומת הלב שלו מיד:

דוגמה: "סובלים מכאבי גב כרוניים? פתרון חדשני מחכה לכם בלחיצת כפתור!"


כותרת משנה :
  • כותרת המשנה מרחיבה על הכותרת הראשית ונותנת מידע נוסף שיעורר עניין.

  • בכותרת המשנית ניתן לשלב מסר קצר וקולע אשר מדגיש את הבידול של העסק.

  • הכותרת המשנה מעניקה מידע נוסף על הפתרון שאתם מציעים:

דוגמה: "גלה איך טכניקת טיפול חדשנית יכולה לשפר את איכות חייך בתוך ימים ספורים."


תמונות או וידאו :
  • בשלב הזה נשלב תמונות או וידאו איכותיים שתומכים במסר המרכזי וממחישים את המוצר או השירות שלכם.

  • מדיה ויזואלית יכולה למשוך תשומת לב ולהגביר את המעורבות.


פסקת פתיחה- תיאור הכאב / הצורך של קהל היעד:

·         בשלב זה נציג 2-4 כאבים בולטים של הלקוח המדויק והפוטנציאלי כפי שהגדרנו, עבורו אנו יודעים להעניק את הפתרון המושלם.

·         בפסקה זו, התייחסו לכאבים ולצרכים של הלקוח בצורה ישירה ואמפתית. תארו את הבעיה בפירוט והסבירו כיצד היא משפיעה על חיי הלקוח:

דוגמה: "כאבי גב כרוניים יכולים לשבש את חיי היום-יום, להגביל את התנועה ולפגוע בשינה. אם אתה מרגיש שאתה חי עם כאב בלתי נסבל ולא מוצא פתרון, אתה לא לבד."

 

תיאור המוצר או השירות:
  • כעת ניתן תיאור ברור ומפורט של המוצר או השירות, כולל היתרונות המרכזיים.

  • ניתן לכלול נקודות בולטים שמדגישות את הערך והבידול שלנו עבור הלקוח.

  • חשוב להציג את הפתרון שלכם בצורה ברורה ומשכנעת. הדגישו כיצד הפתרון שלכם עונה על הצרכים של הלקוח:

דוגמה: "הכירו את טכניקת הטיפול החדשנית שלנו שמבוססת על מחקרים קליניים ומותאמת אישית לכל מטופל. הטיפול שלנו יכול להפחית כאבים ולשפר את איכות החיים בתוך זמן קצר."

 

ניתן בשלב זה לפרט על הפתרון שלכם:

·         זהו המקום להסביר בפרטים כיצד הפתרון פועל ומה הלקוח יכול לצפות לקבל:

             דוגמה: "הטיפול כולל פגישות אישיות עם מומחים, תוכנית אימונים מותאמת וייעוץ תזונתי         

             אישי. כל אלו יחד מבטיחים שיפור ניכר בכאבים ובאיכות החיים. הפגישות הראשונות יתמקדו

             באבחון מעמיק ובבניית תוכנית טיפול אישית. לאחר מכן, נעקוב אחרי ההתקדמות שלך ונבצע

             התאמות לפי הצורך."


קריאה לפעולה :
  • כפתור קריאה לפעולה ברור ומושך, המעודד את המבקר לבצע את הפעולה הרצויה.

  • כיתוב הכפתור צריך להיות פעיל וברור, כגון "הירשם עכשיו", "קנה עכשיו" או "קבל הצעה".

  • ניתן לשלב עוד 2-3 כפתורים עם קריאה לפעולה לאורך כל דף הנחיתה.

  • הכפתור צריך להיות ברור ומזמין:

דוגמה: "מלא את פרטיך עכשיו ותתחיל את המסע להקלה על הכאבים".

 

המלצות והוכחה חברתית :

·         אין דבר טוב יותר מהמלצות ועדויות ולכן זה השלב להצגת המלצות של לקוחות מרוצים. זה עשוי להגביר את האמון ולשכנע מתעניינים חדשים.

  • בשלב זה נציג מספר לקוחות או משתמשים שיספרו על החוויה שלהם, ככל שיש צורך זה המקום להציג תעודות ואישורים מקצועיים, ומדדים חברתיים אחרים.

  • בשלב זה, הציגו עדויות של לקוחות מרוצים, נתוני הצלחה או אישורים מקצועיים. זה יכול לעזור להגביר את האמון של הלקוח בפתרון שלכם:

דוגמה: "כבר עזרנו ליותר מ-500 מטופלים להיפטר מכאבי גב כרוניים. הנה מה שחלק מהם אומרים: 'הטיפול שינה לי את החיים!' - דני, תל אביב."


בחלק האחרון של דף הנחיתה ניתן לשלב מענה להתנגדויות נפוצות או שאלות ותשובות.
זה יעזור להפחית חששות ולבנות אמון:

               דוגמה: "תוהה אם הטיפול יתאים לך? אנו מציעים ייעוץ חינם שבו נבחן את המקרה שלך

               ונמליץ על הפתרון המתאים ביותר."

               דוגמא: שאלה: ואם הטיפול לא יצליח? במקרה שבו תרגיש שהכאבים לא חלפו בתוך

               חודש תקבל החזר כספי מלא.

סיימו את דף הנחיתה עם משפטי סיכום ותמיכה נוספת, כמו פרטי יצירת קשר או מידע נוסף על החברה שלכם:

               דוגמה: "אנחנו כאן כדי לעזור לך בכל שלב. צור איתנו קשר לפרטים נוספים או לשאלות    

               נוספות."


מה היתרונות של כתיבת דף נחיתה:

1.מיקוד בהמרה:

דפי נחיתה מתמקדים בהנעת המבקרים לפעולה ספציפית, מה שמגביר את שיעור ההמרה.

2.מדידה ושיפור:

ניתן למדוד את הביצועים של דף הנחיתה ולבצע בדיקות A/B כדי לשפר את היעילות שלו.

3.מיקוד בקהל יעד:

דפי נחיתה ממוקדים לקהל יעד מסוים, מה שמאפשר ליצור מסרים מדויקים ורלוונטיים יותר.

4.שיפור חווית המשתמש:

דף נחיתה טוב מספק למבקר את כל המידע שהוא צריך במקום אחד, מה שמשפר את חווית המשתמש וחוסך לכם משאבים מיותרים של זמן יקר.

 

והנה עוד כמה דברים שישפרו את האפקטיביות של דף הנחיתה:

בחירת פונט:

1.קריאה:

בחרו פונט שקל לקרוא, במיוחד לכותרות ולטקסטים ארוכים. פונטים כמו (Serif) וכמו Times New Roman מתאימים יותר לטקסטים ארוכים, בעוד פונטים כמו (Sans Serif) או  Arial נפוצים בכותרות ובטקסטים קצרים.

2.התאמה למותג:

הפונט צריך לשקף את המותג שלכם. פונטים קלאסיים יתאימו למותגים שמרניים או יוקרתיים, בעוד פונטים מודרניים יתאימו למותגים חדשניים ועדכניים.

3.התאמה ליישום דיגיטלי:

ודאו שהפונט נראה טוב בכל הגדלים ובכל המכשירים. יש פונטים שמיועדים במיוחד ליישומים דיגיטליים ונראים ברורים וחדים גם במסכים קטנים.


שימוש נכון בפונטים:

1.היררכיה:

השתמשו בפונטים שונים לגודל, למשקל או לסגנון כדי ליצור היררכיה ויזואלית ברורה. הכותרות צריכות להיות גדולות ובולטות יותר מהטקסט הרגיל.

2.מינימליזם:

הימנעו משימוש ביותר משני פונטים שונים בדף אחד כדי לשמור על עיצוב נקי ומסודר.


צבעים :
בחירת צבעים:

1.תאימות למותג:

בחרו צבעים שמשקפים את הזהות והערכים של המותג שלכם. לכל מותג יש פלטת צבעים שמייצגת אותו.

2.פסיכולוגיית צבעים:

צבעים שונים מעוררים רגשות שונים ומשפיעים על החלטות. למשל, כחול משדר אמינות וביטחון, אדום משדר דחיפות ואנרגיה, ירוק משדר רוגע ובריאות.

 

שימוש נכון בצבעים:

1.קונטרסט:

השתמשו בקונטרסט גבוה בין הטקסט לרקע כדי להבטיח קריאות גבוהה. טקסט כהה על רקע בהיר או טקסט בהיר על רקע כהה הם דוגמאות טובות.

2.צבעי קריאה לפעולה:

השתמשו בצבעים בולטים ומנוגדים לכפתורי קריאה לפעולה  כדי למשוך את תשומת הלב של המתעניינים ולעודד אותם להירשם.

 

אלמנטים ויזואליים :

תמונות וגרפיקה:

1.איכות:

השתמשו בתמונות וגרפיקה באיכות גבוהה שיתאימו למסר שלכם. תמונות מטושטשות או לא מקצועיות עשויות לפגוע באמון המבקרים.

2.רלוונטיות:

ודאו שהמדיה הוויזואלית רלוונטית לתוכן הדף. תמונות שקשורות לנושא המוצר או השירות יכולות לחזק את המסר וליצור חיבור רגשי.


וידאו:

1.קצר וממוקד:

אם אתם משתמשים בווידאו, ודאו שהוא קצר וממוקד במסר שאתם רוצים להעביר. וידאו איכותי יכול להגביר את המעורבות וההמרות.

 

פריסת דף :
סידור מידע:

1.פשטות ובהירות:

שמרו על פריסת דף פשוטה וברורה. המידע החשוב ביותר צריך להיות בחלק העליון של הדף .

2.הובלת המבקר:

השתמשו בעיצוב חכם להוביל את המבקר דרך הדף. ניתן להשתמש בחיצים, קווים ומרווחים מספקים בכדי ליצור מסלול קריאה ברור.


מרווחים :

1.מרווח ויזואלי:

השאירו מספיק מרווחים בין האלמנטים השונים כדי למנוע עומס חזותי ולאפשר למבקר להתמקד בכל חלק בנפרד.

דף נחיתה

0 תגובות

Comments


bottom of page