top of page

עשרת ההבדלים בין בעלי עסקים מצליחים לאלו שפחות.

העובדה שיש בעלי עסקים שמצליחים ומתעשרים ויש כאלה שלא, אינה מקרית. מדובר בדרך כלל בדפוסי חשיבה, התנהגות ופעולה שונים זה מזה.

במה הם שונים זה מזה? בדר"כ מדובר בצורת החשיבה של בעלי העסק על כסף. ההבדל בין צורת חשיבה "עשירה", חשיבה על העולם כמלא בשפע לעומת צורת חשיבה "ענייה", חשיבה ממקום של חוסר תמידי, תשפיע משמעותית על התוצאות הכספיות של העסק שלכם.


החדשות הטובות הן, שחשיבה "עניה" או "עשירה" אינן מכות גורל. ניתן לעשות שינוי תפיסתי באמצעות תרגול ואימון ושינוי הרגלי חשיבה ובכך להפוך את העסק שלכם למצליח.


להלן 10 דרכים בהן ניתן לראות את ההבדלים בין חשיבה של בעלי עסקים מצליחים

ואלו שפחות:


1. בעלי עסקים מצליחים פותחים עסק בכדי להצליח בגדול.


זה נשמע הזוי- הייתכן שבעל עסק פותח עסק ואין לו כוונה להצליח?

האמת היא שרוב בעלי העסקים מקימים עסק וכל מה שמעניין אותם זה "לא להפסיד כסף". בעלי עסקים מצליחים משחקים את משחק הכסף כדי לנצח. המטרה שלהם היא להרוויח הרבה מאד כסף ועבור רבים מהם זה אומר לעזור להרבה אנשים.

אחד העקרונות של חשיבת שפע היא - "אם אתה יורה על הכוכבים, לפחות תפגע בירח." בעלי עסקים שנכשלים לא מכוונים אפילו עד לגובה החלון בביתם, ואז הם תוהים מדוע הם לא מצליחים.


2. בעלי עסקים מצליחים מחויבים להיות עשירים. בעלי עסקים נכשלים "רוצים" להיות עשירים.


רוב האנשים לא מקבלים את מה שהם רוצים כי הם לא יודעים מה הם רוצים. לבעלי עסקים עם תודעת שפע ברור שהם רוצים עושר. הם מחויבים לחלוטין ליצירת עושר. כל עוד זה חוקי, מוסרי ואתי, הם יעשו כל מה שנדרש כדי שיהיה להם עושר.

רובנו רוצים להצליח, חלק אחר מנסה להצליח- בעלי עסקים מצליחים מחוייבים להיות עשירים. ההגדרה של המילה "התחייב" היא "להתמסר ללא סייג". המשמעות היא לא לתת לכלום לעצור אותך בדרך למטרה, המשמעות היא לתת 100% כל הזמן.

זה אומר להיות מוכנים לעשות כל מה שנדרש. אין תירוצים, אין "אם", "אבל" או "אולי". כישלון אינו אופציה.

מניסיוני, על מנת להתעשר מעסק נדרשים: התמקדות, אומץ, ידע, מומחיות, 100% מאמץ, גישה של חתירה למגע וכמובן תודעת שפע.


3. בעלי עסקים מצליחים רואים הזדמנויות ומתמקדים בתגמולים. שאר בעלי העסקים רואים מכשולים ומתמקדים בסיכונים.


בעלי עסקים כושלים מונעים מפחד. בעלי עסקים מצליחים רואים צמיחה פוטנציאלית, לוקחים אחריות על התוצאות בחייהם ופועלים על פי הלך הרוח ש "זה יעבוד כי אני אגרום לזה לעבוד".

בסופו של דבר הכל מסתכם בשאלה- אם לא אתם תביאו את העסק שלכם להצלחה, אז מי יביא אותו להצלחה?

בעלי עסקים מצליחים מוכנים לפעול למרות הפחד. בעלי עסקים כושלים נותנים לפחד לעצור אותם.

אין אדם שאין לו פחדים. חובה להבין שאין צורך לנסות להיפטר מהפחד כדי להצליח. לבעלי עסקים מצליחים יש פחד, ספקות ודאגות, אבל הם לא נותנים לרגשות האלה לעצור אותם. גם לבעלי עסקים כושלים יש פחדים, ספקות ודאגות, אך הם נותנים לרגשות האלה לעצור אותם.

עלינו לתרגל פעולה למרות פחד, למרות הספק, למרות הדאגה, למרות אי הוודאות, למרות אי הנוחות.

אם אתם מוכנים לעשות רק מה שנוח לכם, החיים לא יהיו נוחים עבורכם. אבל אם אתם מוכנים לעשות את מה שקשה, החיים יהיו קלים.

או שאתם בעלי עסק שכל דבר עוצר אותו, או שאתם בעל עסק שאינו עוצר מפני שום דבר. בכל מקרה -אתם בוחרים.


4. בעלי עסקים מצליחים מתמקדים במה שהם רוצים, ואילו בעלי עסקים כושלים מתמקדים במה שהם לא רוצים.


בעלי עסקים מצליחים עוקבים, לומדים, מחמיאים ורוצים להיות בחברת בעלי עסקים מצליחים אחרים ואילו בעלי עסקים כושלים הם צרי עין כלפי הצלחתם של אחרים.

מההכרות שלי, בעלי עסקים מצליחים הם גם נחמדים יותר. מה אני לומד מזה- במקום להיות צר עין כלפי מצליחים – ברכו אותם, למדו מהם, שהו בקרבתם.

התרכזו בלבקש את מה שאתם רוצים- בית יפה, מכונית יפה, משפחה אוהבת. בקשו מה שאתם רוצים.

אני מאמין שחשיבה שלילית עלולה להתפשט כמו מגיפה. מחשבה רעה מתחילה להשפיע וליצור תסכול ואז זה מתפשט ויוצר מרמור וכעס. האם אתם רוצים להיות אדם שכזה?

זכרו- אנרגיה היא מדבקת: או שאתם משפיעים על אנשים לטובה, או שאתם מדביקים אנשים בכעס ובמרמור.


5. בעלי עסקים מצליחים הם מוכרים מצויינים.


אם יש לכם תודעת שפע, אם אתם מוכנים לקדם את המוצרים, השירותים והרעיונות שלכם עם תשוקה והתלהבות, הסבירות שהעסק שלכם יצליח ובגדול היא גדולה.

אי יכולת ל"מכור" היא אחד המכשולים הגדולים ביותר להצלחה. אנשים שיש להם בעיות עם מכירה וקידום הם בדרך כלל בעלי תפיסה לקויה והיא תמנע מהם להצליח.


6. בעלי עסקים כושלים יעשו כמעט הכל כדי להימנע מבעיות.


בעלי עסקים עם חשיבה לקויה רואים בכל אתגר משהו מסובך ובורחים ממנו. סוד ההצלחה, הוא לא לנסות להימנע, או להיפטר, מהבעיות. הסוד הוא להיות גדול מהבעיות שלנו. אם יש לכם בעיה גדולה בחיים שלכם, זה אומר שאתם חושבים בקטן!

אם אתם רוצים לעשות שינוי אמיתי, הפסיקו להתמקד בגודל הבעיות שלכם, והתחילו להתמקד בגודל שלכם. התחילו להתמקד בפתרונות לבעיות. אני משוכנע שאם תבדקו את זה תגלו שהרבה מאד בעיות שנראו לכם גדולות במיוחד בעבר, התבררו כבעיות קטנות לאחר פתרונן.

ההבדל בין מצבי חשיבה של בעלי עסקים מצליחים לעומת אלה שפחות, מגיע כאשר אנשים נתקלים בבעיה.

בעלי עסקים מצליחים מבלים את זמנם ומרצם באסטרטגיות ותכנון התשובות לאתגרים שעולים וביצירת שיטות ומערכות כדי לוודא שבעיות אלה לא יתרחשו שוב.

תחשבו על עצמכם כעל מיכל המיועד לכסף. אם המיכל שלכם קטן ויש לכם הרבה כסף, מה יקרה? תאבדו אותו. המיכל שלכם יעלה על גדותיו והכסף העודף יישפך בכל מקום. אתם פשוט לא תוכלו לקבל יותר כסף מאשר היכולת שלכם להכילו.

לכן על מנת להכיל עושר גדול עליכם להפוך למיכל גדול כדי לא רק להחזיק יותר עושר וגם על מנת למשוך יותר עושר.


7. בעלי עסקים מצליחים עובדים קשה ומאמינים שהם ראויים לקבל תגמול מעולה על הערך שהם מספקים.


כפי שציינתי קודם, בעלי עסקים כושלים הם בעלי חשיבה לקויה. הם עובדים קשה, אך בשל תחושות חוסר הערך שלהם, הם לא מאמינים ביכולתם לקבל תגמול טוב על מאמציהם ועל הערך שהם מספקים.

ההמלצה שלי – תתעשרו באמת ואז תעזרו לאנשים שלא הייתה להם את ההזדמנות שהיתה לכם. אין שום דבר רע בלהיות שכיר או בלקבל משכורת קבועה, אלא אם כן זה מפריע ליכולתכם להרוויח את מה שאתם שווים. חיים "מבוססי בטחון" הם בדר"כ חיים "מבוססי פחד".


8. בעלי עסק מצליח מאמינים בעצמם, בערכם וביכולתם לספק שירות מעולה עבור כסף רב.


בעלי עסקים כושלים לא. לכן הם זקוקים ל"ערבויות, בטחונות ותשלום בטוח ". הדרך היחידה להרוויח את מה שאתם באמת שווים היא לקבל תשלום על סמך התוצאות שלכם.

בעלי עסקים מצליחים מבינים את החשיבות של הכסף. הם מאמינים בעצמם וביכולת שלהם להעניק ערך עצום להמון אנשים ולכן מאמינים ביכולת שלהם להרוויח סכומי כסף גדולים מאד.


9. בעלי עסקים מצליחים לומדים לנהל כסף.


כדי לשלוט בכסף, עליכם ללמוד לנהל כסף.

האמירה, "אני אתחיל ללמוד כיצד לנהל את הכסף שלי ברגע שיהיה לי", היא כמו אדם עם עודף משקל שאומר, "אני אתחיל להתאמן ולעשות דיאטה אחרי שאוריד 20 קילו."

עליכם לרכוש את ההרגלים והמיומנויות בניהול סכום כסף קטן לפני שתוכלו לקבל סכום גדול.

כסף הוא חלק משמעותי מחייכם, וכאשר תלמדו כיצד לשלוט בכספיכם, כל תחומי חייכם ימריאו. זה מסתכם בזה: או שאתם שולטים בכסף, או שהוא שולט בכם. כדי לשלוט בכסף, עליכם לנהל אותו.


10. בעלי עסקים מצליחים נותנים לכסף שלהם לעבוד קשה בשבילם. בעלי עסקים כושלים עובדים קשה בשביל הכסף שלהם.


בעלי עסקים מצליחים רואים בכל "שקל" שהרוויחו, שקל שניתן לשתול בכדי להרוויח עוד מאה ש"ח, ואז ניתן לשתול מחדש כדי להרוויח עוד אלף ש"ח.

בעלי עסקים כושלים לא משקיעים את כספם, אלא מבזבזים אותו ולכן הם תקועים בעסק שלהם כעובדים מן המנין למשך שארית חייהם.


bottom of page