top of page

חוקים להשגת הדרך הנכונה לניהול עסק

בכל הנוגע להקמה וניהול עסק מצליח, שגם מרוויח כסף והרבה, יש מספר כללים ועקרונות שיש לפעול על פיהם על מנת להגיע למטרה המיוחלת.





אז הנה הכללים להקמת וניהול עסק מצליח:


1. קחו אחריות על חייכם- הגדירו מהי המטרה הנכונה עבורכם!


כל כך הרבה מאיתנו מעבירים יום ועוד יום בציפייה למנוחה של סוף השבוע. אחרים חושבים שאם יעבדו קשה ויעשו את "הדברים הנכונים" ההצלחה תגיע לבד.

אם אתם רוצה ליצור הצלחה אמיתית בחיים שלכם, אתם צריך להבין ולהאמין שאתם הם היחידים שיוצרים את החיים שלכם. האחריות על חייכם היא רק שלכם. אם התוצאות שלכם לא טובות- אם יש קושי כלכלי, אם העובדים בעסק כל הזמן ממורמרים, אם הלקוחות כל הזמן מתלוננים- זאת אחריות שלכם. הבשורה הטובה לגבי כל הנושא הזה היא שאתם מסוגלים לשנות את המציאות שלכם.

כך פועלים בעלי עסקים עשירים, וזו אחת הסיבות להצלחתם. רוב בעלי העסקים הבינוניים ומטה רואים את הדברים באופן שונה לחלוטין. במקום לקחת את המושכות לידיהם הם רואים את החיים כמשהו שקורה "להם" במקום "בשבילם".

לכן, לפני שאתם מוותרים, או מרימים ידיים, הגיע הזמן הזמן לנסות לעשות משהו אחר, הגיע הזמן לקחת אחריות ולהגדיר מטרה ברורה- איך אתם רוצים שהחיים שלכם יראו? איך אתם רוצים שהעסק שלכם יראה בעוד שנה או בעוד 5 שנים

כאשר אתם מאמינים שאתם יכולים ליצור את החיים והעסק שאתם רוצים, במקום לחכות שדברים פשוט יקרו לכם, ההצלחה והעושר יבואו מהר מאד.


2. שימו את ההתפתחות האישית שלכם קודם.


אם אתם רוצים לשנות את הפירות, את התוצאות העסקיות שלכם - תחילה טפלו בשורשים.

אתם יודעים איך נראה עץ. העץ מדמה בדיוק את חייכם. הכוונה היא שלכל המעשים שלנו – יש תוצאה כלשהי. במילים אחרות, העץ שלכם יניב יום אחד פרי. אבל איזה סוג של פרי? האם זה יהיה עסיסי, ומתוק? או שמא פרי מאכזב ומר?

כולנו היינו רוצים את הפירות העסיסיים והמתוקים - התוצאות המוצלחות. לכן, אם אתם רוצים שעץ יניב פירות טובים יותר וטובים יותר, מה אתם עושים?

אתם חוזרים לשורשים.

אתם לא יכולים לשנות את התוצאות הקיימות של העסק שלכם, אבל אתם יכולים להפוך את הפירות של מחר למתוקים יותר, אם תטפחו את החלקים המוסתרים בתוך האדמה,החיים שלכם, העסק שלכם הם בדיוק אותו דבר. אם אינכם משיגים את התוצאות הרצויות, חשוב לוודא שאתם מתמקדים בבעיה האמיתית, ולא בתוצאה הסופית. הכוונה היא להתמקד במה שאינכם רואים- בהתפתחות האישית שלכם- ברכישת ידע מקצועי על מנת להיות בעלי שירות ואנשי מקצוע טובים יותר, ברכישת ידע מקצועי בניהול על מנת לדעת לנגן בצורה מעולה על התזמורת הזאת שנקראת העסק שלכם ולרכוש ידע בהתפתחות אישית וחוסן מנטאלי, על מנת להעניק לדבר הכי חשוב בעסק שלכם- לכם, את הכלים להתמודד עם אתגרי היום.


3. היו מוכנים לשלם מחירים. בעלי עסקים מצליחים מחוייבים להיות עשירים.


אם הייתי צריך לתת עצה אחת לכל בעל עסק היא היתה, היו מוכנים לשלם מחירים.

רוב האנשים מתקשים לצאת מאזור הנוחות שלהם.

כשיש לנו אתגר או כשלון כלשהו, אנו מניחים שעשינו משהו לא בסדר. אבל שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. במקום לסגת חזרה למצב הישן והמוכר, נסו לנקוט בגישה אחרת:

אם קשה לכם? סימן שאתם בעליה!

גם אם זה לא מרגיש שאתם מתקדמים, העובדה שאתם נעים מחוץ לאזור הנוחות שלכם פירושה שאתם מתקדמים. רבים מאיתנו רואים את ההצלחה כקו ישר, אבל במציאות הדרך להצלחה מלאה בפיתולים לא צפויים. אני מזמין אתכם לראות כל גרף של צמיחת מניותיה של חברה מצליחה במיוחד. היא רצופה עליות וירידות כל הזמן. היכולת לקבל את כל אותם אתגרים ולהסתגל אליהם הוא אחד הגורמים העיקריים להשגת כל מטרה גדולה בחיים.

לכן, בפעם הבאה שאתם חווים כשלון, או שמשהו פשוט לא מצליח, זכרו: זה למעשה דבר מעולה לנסות להתגבר על קשיים.


4. מה שאתם מתמקדים מתרחב וגדל.


האם פגשתם אי פעם את סוג האנשים שלא מצליחים להפסיק להתלונן על כל מה שלא בסדר בחיים שלהם? כנראה שכן. האם אותם אנשים נראו מאושרים, או שנראו אומללים לחלוטין?

התשובה ברורה לגמרי, נכון?

זו מלכודת לא מודעת שכולנו נופלים לתוכה לפעמים, אבל זה הרגל שעליכם לשנות אם אתם רוצה להגיע למטרות הגדולות שלכם בחיים.

הנה הסיבה לכך-

כשאתם מתלוננים או שליליים, במה אתם מתמקדים? בעיקר בשאלות כמו- "למה כלום לא מצליח לי", או "מה לא בסדר בחיים שלי"?

אז אם מה שאתם מתמקדים בו מתרחב, ממה אתם הולכים לקבל יותר בחיים שלכם? כנראה משפטים כמו "מה לא בסדר בחיים שלי".

זה באמת מה שאתם רוצים לעצמכם?

במקום לחפש סיבות מדוע הכל לא בסדר, תתחייבו לבדוק מה בסדר ומעולה. על ידי התמקדות ביעדים שלכם באופן חדש ומסודר יותר, תמצאו דרכים חדשות לפתרונות שלא הייתם שמים לב אליהם לפני כן.


5. הקפידו לעמוד במילה שלכם.


הגיע הזמן להיות כנים, והתשובה לשאלה זו עשויה לגרום לכם לנוע בחוסר נוחות, אבל באיזו תדירות אתם מתחילים פרויקטים ולא מסיימים אותם?

לעתים קרובות כל כך, אני שומע מאנשים שמתחילים תוכניות חדשות, שמציבים לעצמם יעדים ואז לעולם לא עומדים בהם. לסיים את מה שהתחלתם זה חשוב יותר ממה שאתם חושבים, או מספרים לכולם. זה מסתכם במילה אחת: שלמות מלשון שלם. להיות אדם שלם.

זה גם אומר להיות שלם כבעל עסק ושלם כאדם.

כשאתם לא מקיימים את המילה שלכם לעצמכם, אתם מרגישים רע. כשאתם לא משלימים את מה שהתכוונתם לעשות, זה פוגע בבטחון העצמי שלכם וגורם לכם להתחיל להאמין שאין סיכוי אמיתי שתגיעו למטרות שלכם. קל להיתקע בלופ של הרגלים רעים ולהפוך את זה להרגל מדכא אם לא נזהר.

מצד שני, כשאתם עושים כל מה שנדרש כדי לעמוד במילה שלכם לעצמכם, הביטחון הזה יזלוג לכל תחום בחיים שלכם. זה עניין פשוט של משמעת עצמית. זה דורש קצת תרגול ועבודה קשה, אבל בסופו של דבר, זו הדרך היחידה להגיע ליעדים שהצבתם לעצמכם. זו אחת הדרכים העיקריות בהן תוכלו להשיג הצלחה ולהגדיל את פוטנציאל העושר שלכם.


6. למדו להתנהל כלכלית.


אם אתם חושבים לעצמכם "אנחנו עדיין מתעסקים בכספים קטנים", ובוודאי אם אתם עדיין לא מרוויחים כמו שאתם רוצים, זה סעיף שאתם חייבים לאמץ אל לבכם.

אם יש לכם הרגלים גרועים בניהול הכסף שלכם, אז יש סיכוי טוב שעדיין לא תסתדרו כלכלית, גם אם תרוויחו הרבה יותר. הדבר הכי חשוב עבורכם הוא קודם כל לבנות את ההרגלים הנכונים לניהול כספי ולא משנה כמה כסף אתם מרוויחים, מכיוון שניהול כסף הוא אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין בעלי עסקים עשירים לבעלי עסקים הביניים ביותר ובוודאי כאלה שאינם "גומרים" את החודש. הדבר הזה לבדו יכול לעשות את ההבדל בשאלה אם אתם תשיגו הצלחה כלכלית, או שרק תהיו מאלו שהיה להם פוטנציאל אך לא הצליחו.


7. למדו מהצלחות קודמות.


העובדה העצובה היא שרובנו פשוט לא גדלנו בבית עשיר, או בבית של בעלי עסק שהצליחו בגדול. זאת הסיבה שאנחנו לא יכולים ללכת לאמא ואבא ולבקש מהם עצות כיצד להפוך לבעלי עסק מצליח מכיוון שרוב ההורים שלנו אינם כאלה, אז איך יוכלו לסייע לנו?

במקום זאת, חובה למצוא אנשים עשירים ומצליחים, בעלי עסקים שעשו זאת קודם - וללמוד איך הם מתנהלים כדי להבין כיצד הגיעו להצלחה שלהם.

בשנים האחרונות פגשתי מספר גדול של בעלי עסקים מהמצליחים ביותר, אבל אינכם חייבים לפגוש באנשים אלו פנים אל פנים כדי ללמוד מה האסטרטגיה שלהם. אתם רק צריכים לקרוא את ספריהם ולצפות בראיונות שעשו. לגלות מה אתם יכולים ללמוד מהעבר שלהם וכיצד נראו חייהם כשהיו באותה נקודה במסע שאתם נמצאים בו עכשיו. ואז, לעשות מה שהם עשו.

מדלו את השיטה שלהם ופעלו על פיה. זה מה שאני עושה בשנים האחרונות.


8. אל תגבילו את ההכנסה שלכם.


אם אתם עצמאים, אם אתם פרילנסרים, אם אין לכם עובדים, או שהעסק שלכם אינו יכול להתנהל בלעדיכם- אתם לא באמת עצמאיים אלא יש לכם עבודה, ובכך למעשה יש לכם מגבלה על ההכנסה שלכם. באופן אוטומטי יש גבול לכמה שאתם יכולים להרוויח. אם אתם רוצים להתעשר, עליכם להיפטר מכל מגבלה אפשרית. מה זה אומר- פתחו עסק ובנו אותו בצורה שיוכל להתקיים בלעדיכם ובאופן שתוכלו למכור אותו בעתיד.

טעות גדולה של רוב בעלי העסקים היא שכאשר הם פותחים עסק, הם העסק. הם אלה האחראים הבלעדיים לכך שהעסק יצליח או נכשל. מרבית העסקים הקטנים ואנשי המקצוע מוקמים באופן שהבעלים הוא כה חיוני שללא נוכחותם, העסק אינו מסוגל לתפקד. זאת טעות. וזו הסיבה שכל כך הרבה עסקים קטנים נשארים קטנים או לצערי נכשלים.

כדי להצליח באמת, העסק שלכם צריך להיות מסוגל לפעול גם בלעדיכם. ברגע שאתם יכולים לראות את העסק שלכם מתנהל בלעדיכם, אין מגבלות להכנסות שאתם יכולים להרוויח.

חשבו על זה - מרבית המשרות מבוססות על תעריף שעתי, משכורת או עמלה. זה אומר שאתם יכולים להרוויח רק עפ"י כמות השעות שאתם מסוגל לעבוד. אבל כשאתם מאפשרים לעסק שלכם לעשות את העבודה בשבילכם, פתאום מספר השעות בו אתם נמצאים בעסק אינו רלוונטי יותר ולא יעכב אתכם.


9. הפסיקו להתמקד בלעשות כסף, התמקדו בלפתור בעיות.


בעיה גדולה שאני רואה אצל בעלי עסקים רבים היא שהם עסוקים רק בעצמם. האם נצליח? האם נרוויח מספיק כסף? האם יאהבו אותנו? וכך הלאה עוד ועוד. מדובר בגישה השגויה. תפסיקו להתמקד בעצמכם ותתחילו להתמקד באחרים.

להרוויח כסף זה לא מסובך. אנשים ישלמו עבור כל דבר שפותר להם בעיה. זה כזה פשוט. אתם לא יכולים פשוט להקים עסק ולקוות שהוא יצליח, צריך שיהיה בו הגיון. בעלי עסקים מצליחים מתעשרים על ידי בניית עסקים הפותרים בעיות עבור אחרים.

אז אתם צריכים להזיז את המיקוד שלכם למקום הנכון- זכרו משפט חשוב - כסף הוא תוצאה של עזרה לזולת ומתן ערך לחייהם.

תחשבו על החיים שלכם עכשיו. על מה אתם משלמים שעוזר לכם לפתור בעיות בחיים שלכם? כדי להתעשר אתם צריכים לעזור להרבה אנשים לפתור בעיה. זה המפתח להצלחה.


10. לעולם אל תפסיקו ללמוד.


אל תטעו לחשוב שברגע שהשגתם מטרה, אתם יודעים כל מה שצריך לדעת! בעלי העסקים המצליחים ביותר בעולם מחויבים להמשיך ללמוד ולצמוח.

הקדישו זמן בחייכם (וכסף בתקציבך) להשקעה בלימודים שילמדו אתכם משהו חדש בכל יום. בטח שמעתם את האמרה ש"ידע הוא כוח "- קחו את זה לתשומת לבכם!

אז, לאחר כשקראתם את הטיפים המובילים שלי להצלחה בניהול והקמת עסק בעושר ובהצלחה, מה יבוא עכשיו?


ובכן, זה תלוי בכם.


האם אתם מוכנים ללמוד את השיטות והעקרונות המתקדמים ביותר שיעזרו לכם ליצור עסק מצליח שעובד באופן אוטומטי ושיטתי?


המשיכו לעקוב אחריי.


bottom of page