top of page

האם הגדלת מספר הלקוחות מעידה על הצלחה של העסק?

האם הגדלת מספר הלקוחות וההכנסות זה מה שיביא לך את השקט והשלווה בעסק? אחת ולתמיד - הנה התשובה שלי.


בשנים האחרונות מאות בעלי עסקים איתם אני נפגש מסבירים לי שאם רק היו להם יותר לקוחות, אז הכל בעסק שלהם היה מושלם והם היו מגיעים אל השקט והנחלה. כשאני משיב להם שיותר לקוחות זה לא מה שיפתור להם את הבעיות בעסק הם טוענים שאני מדבר שטויות.


אז אם אתה רוצה להבין את הלוגיקה שמאחורי המודל שלי – E-effective  - הפוסט הזה נכתב עבורך.

1) אני לא נגד "עוד לקוחות"

עוד לקוחות זה יותר אנרגיה חיובית, יותר כסף, יותר משאבים בעסק. אני בעד כל אלו.  אבל- לא כל עסק ערוך לזה מבחינת כוח אדם, מבחינת נהלים, מבחינת שיטה על מנת לקלוט עוד לקוחות. כשהעסק הראשון שלי E-sports גדל בתוך ברגע במאות מתאמנים הרגשתי את זה על בשרי. ולכן פיתחתי את מודל E-effective.


2) הגישה לפיה "עוד כסף יפתור את הכל"

מתייחסת לעובדה שיש בעלי עסקים שהמנוע העקרי שלהם הוא הנושא הכספי בלבד. מבחינתם עוד לקוחות שווה לעוד כסף שיפתור כל בעיה שתצוץ. אני טוען שאם אין לך שיטה מסודרת בעסק לא תוכל לשאת את העומס של עוד לקוחות. אם העסק שלך אינו בנוי לקליטת עוד לקוחות, אתה תעניק שירות לא טוב, מה שיגרום לדלת מסתובבת בעסק, שזה הדבר הכי גרוע שעסק יכול לבקש. בשכונה הכינוי לכך היה "פול גז בניוטרל".


3)  אבל ערן "כשיהיה לי יותר כסף, יהיה לי יותר חופש" 

הפוך ידידי. כשיהיו לך יותר לקוחות, יהיה לך יותר כסף, יהיו לך יותר עובדים, יותר משכורות לשלם, יותר אחריות, יותר תלונות, יותר היעדרויות, יותר בעיות משמעת – יותר כאב ראש. אתה תעבוד הרבה יותר שעות.  מכיוון שלתיאבון הכספי שלך אין סוף, אז יהיה לך תסכול כפול – יותר כאב ראש ויותר צורך גדול יותר בכסף.

 

בקיצור אתה מבין- אין קשר בין יותר לקוחות לבין מה שאתה באמת רוצה להשיג מהעסק שלך.

 

עכשיו כמה מחקרים:

מחקר שהחל בארה"ב ב־1938 ונמשך 83 שנים, תחת השם  Harvard Study of Adult Development בדק מהם התנאים שגורמים לבני אדם לשגשג. המחקר שלהם מצא, כמו מחקרים אחרים, שכסף הוא מאוד משמעותי לשביעות הרצון מהחיים עד רף מסוים. כלומר, עוני הוא גורם סטרס מאוד משמעותי בחיים, אבל מעבר לרף מסוים, (בארה"ב סביב 70,000 דולר בשנה), הקשר מתחיל להיפרם ורואים מתאם מאוד חלש בין כסף רב יותר, לשמחה רבה יותר.

 

מחקר אחר שנעשה ע"י פרופ’ גרינשטיין מרצה וחוקר שיווק ויזמות באוניברסיטת Northeastern בבוסטון ו-VU באמסטרדם ויאנה שכטרמן יועצת ארגונית ומאמנת מנהלים ומלמדת באוניברסיטת Northeastern בבוסטון, גילה כי בעלי עסקים שעובדים בעומס אדיר במשך זמן ממושך סובלים מפגיעה משמעותית בבריאות, מרמת חרדה חריגה ושחיקה.

--------------------------

טוב, הייתי יכול להמשיך עוד שעות אבל הבנת את הנקודה. במשך שנים הטעו אותנו לחשוב שהצלחה בעסק היא עוד כסף, עוד לקוחות.  אני טוען שכסף ולקוחות בלי סיסטם, בלי היכולת שלך לנהל את העסק ולא להיות פועל בעסק, הם פשוט לא מספיקים, נהפוך הוא, לפעמים זה לקבור את עצמך בעוד עבודה. אני אוהב כסף, אני מת על הלקוחות שלי, אבל בינם לבין הצלחה בניהול עסק אין קשר.

מבחינתי הצלחה היא לייצר מצב שבו גם כשאני בחופשה העסק שלי ממשיך לעבוד.

בהצלחה מעומק הלב.

ערן


הצלחה של העסק

Comments


bottom of page