מה אומרים עלינו?
המכון הישראלי לניהול מעשי מציג:
״לבנות משרד עורכי דין מוביל״
להפוך מעו״ד - לבעלים של משרד אמיתי:
להגדיל את המשרד ואת כמות הלקוחות
ולהוריד את תלות הבעלים בתפעול היומיומי.
האופן שבו אנחנו מצמיחים משרדי עורכי דין, הוא דרך השלבים הבאים:
מגלים למה המשרד *באמת* לא צומח
אנחנו מבצעים מחקר מעמיק שהמטרה שלו היא לזהות את סיבת השורש שבגללה המשרד לא גדל.
בדרך כלל הבעיה נמצאת באחד מהמקומות האלו: שיווק ומכירות (אין מספיק לקוחות חדשים שנכנסים), לקוחות כמעט ולא חוזרים (או כמעט ולא מפנים עוד לקוחות), או מעט הכנסות מכל לקוח (עורכי הדין אמנם עסוקים אבל הם לא מרוויחים מספיק בשביל להגדיל את המשרד).
בונים תכנית עבודה
לאחר שהבנו מהי הבעיה העיקרית שמונעת מהמשרד לצמוח, אנחנו בונים תכנית עבודה. התכנית מבוססת על הניסיון שלנו ועל המחקר שביצענו על העסק של הלקוח. המטרה של התוכנית היא אחת:
להגדיר את הפעולות שיביאו ללקוח את התוצאות הרצויות.
KPI's ויוצאים לדרך
יחד עם התכנית, אנחנו מגדירים מטרות, יעדים ומדדים ויוצאים לדרך.. לאורך כל היישום אנחנו מלווים את עורכי הדין עם האתגרים, עם הדילמות ועם הדחיפה קדימה. אנחנו מנטרים איך אנחנו עומדים במדדים השונים, ומבצעים התאמות.
מעצמאי לבעל משרד
בונים את המשרד כך שיוכל לעבוד בלי הבעלים:
לאחר שהעסק מתחיל לצמוח ולגדול, ואנחנו כבר נכנסים לקצב שאנחנו מרוצים ממנו, אפשר לעבור לשלב הבא:
אנחנו עוזרים לייצר ולהטמיע מתודולוגיות ונהלים כך שניתן ״לשכפל״ את הפעולות שמבצע בעל העסק. באופן הזה אנחנו הופכים את עורך הדין מעצמאי לבעל משרד אמיתי.
זה לא פשוט,
זה כרוך בעבודה ובהתמדה,
אבל זה בהחלט אפשרי!
למה בדרך כלל לעורכי דין יש קושי לצמוח, למרות שהם עובדים קשה?
יש הרבה עורכי דין שנמצאים במצב דומה:
הם מרוויחים לא רע, הם עובדים קשה, אבל
הכנסות המשרד שלהם לא יציבות.
וכך הם מוצאים את עצמם במעין ״מירוץ עכברים״
מתמיד.
למה זה קורה?
נתחיל עם הבעיה העיקרית והידועה של עורכי דין:
הם נמצאים באוקיינוס אדום.
יש תחרות מאוד גדולה בתחום.
אבל זו עובדה, השאלה היא איך מתמודדים עם זה.
בדרך כלל, בכדי לבלוט במקום שבו יש תחרות גבוהה,
צריך ליצור ייחודיות ברורה.
כזו, שברגע שלקוח פוטנציאלי יראה את המשרד,
הוא יגיד לעצמו:
״המשרד נותן מענה מדוייק לצורך שלי!״.
עם זאת, זה לא כל כך פשוט למצוא ייחודיות.
בנוסף, זה גם כרוך בוויתור על חלק מהלקוחות הפוטנציאליים.
אבל כשעושים את זה בצורה מסודרת ושיטתית,
זה מחזיר את עצמו ובגדול.
הסיבה השנייה לכך שהרבה עורכי דין
מתקשים לצמוח היא בגלל שהם
לא ממש יודעים איך להשיג לקוחות.
הם לא משווקים את עצמם כמעט,
והם גם לא כ״כ יודעים איך לעשות את זה
(ויש הרבה שיטות שמתאימות דווקא לעורכי דין!).
הם מניחים שהם רק צריכים להתמקצע בתחום שלהם,
וש״יום יבוא וכל מי שצריך ישמע עלי״.
אבל נדיר שזה עובד ככה.
שיווק ומכירות הם החמצן של העסק.
אם בעל עסק לא משקיע בהם,
הוא מסתכן בכך שהעסק שלו לא יתקיים.
הסיבה השלישית היא שהם לא יודעים
ליצור איזון בין הפעולות שהם עושים בעסק.
את רוב המשאבים שלהם הם משקיעים
בעבודה המקצועית (ייצוג או טיפול בתיקים),
אבל הם מפספסים את הניהול השוטף:
של הכספים, של השיווק, של המכירות,
של פיתוח העסק, של הגבייה, של שימור הלקוחות…
ולכן תחום שלם בעסק, שהוא תחום הניהול – נותר מוזנח!
הם לא מפתחים אותו ולא משקיעים בו,
וכך הם נותרים עורכי דין מקצוענים,
אבל עם הכנסות לא יציבות.
אבל לכל אלו יש פתרון.
פתרון שמאפשר לעורכי דין לצמוח,לגדול
ולבנות משרד אמיתי, ללא תלות בבעלים.
כמה מילים על המייסד
ערן שומרון
שמי ערן שומרון, בעל ניסיון של למעלה מ 20 שנה בניהול בפועל של חברות וארגונים, לאורך כל שנותיי, ניהלתי בפועל, למדתי ופיתחתי מודל מעשי בניהול- מודל E-effective אשר מעניק כלים פרקטיים להשגת מטרות ויעדים יוצאי דופן של ארגונים.
אני סגן אלוף במילואים, שימשתי כמפקד גדוד חילוץ והצלה – 997, וכמפקד מכלול במחוז דן בפיקוד העורף.
בשש השנים האחרונות ליוויתי מאות מתאמנים, ועשרות חברות ומנהלים באמצעות אימונים, ייעוץ והרצאות בדרך להשגת מטרותיהם. לאורך עשרות שנותיי שימשתי כמנהל יחידת האבטחה של מתקני משרד הביטחון, רכבת ישראל, מנכ"ל "עולם המים של אורי סלע", מנכ"ל קבוצת "קוד המנצח", מנכ"ל ספורט ורטהיימר.
הקמתי את חברת Esait.life - מיזם בתחום קבלת החלטות באירועי רעידות אדמה ואני שותף במיזם High Lander המאפשר טעינה גנרית ואוטונומית לרחפנים.
בעל תואר ראשון במדעי המדינה ותואר שני בקבלת החלטות באירועי אסון טבע.
השתתפתי בלמעלה מ 50 מרתונים ו ב 6 תחרויות איש ברזל. רצתי ריצות אולטרה מרתון 100 ו - 166 ק"מ.
אנחנו רוצים להזמין אותך לפגישה (ללא עלות) שבה:
1. ננתח לעומק את העסק שלך ונגלה מה עוצר אותך מלצמוח
2. נבנה תכנית פעולה לבניית משרד רווחי